Boreal Sjø, Bygg nr. 215 ved Sedef Gemi Endustrisi A.S., MM 105 FE EL "Vestrefjord"

Refvik

Administrator
Staff member
Fra Sedef:

A few months ago, we had announced that we signed 3 contracts with Boreal SJO AS, one of Norway's leading ferry operators. While these projects are in progress, today we are proud to announce we have signed a new contract of a 120 Pcu Double ended electric ferry and started construction of Boreal SJO AS' Electric Ferry Project NB215. The electric ferry will be 107.77 meters long and will carry 399 passengers and 120 vehicles.

Sedef215.jpg

Illustrasjon: Multi Maritime
 
Har de tenkt å kvitte seg med "Bjørnefjord" allerede??
Boreal har vel hele tiden sagt de så for seg el-ferje på sikt (konsesjonen varer ut 2027), samme sier de om Tjøtta-Forvik, men denne virker i største laget for det sambandet.

En anenn ting kan det være at de skal ha 5 på Molde-Vestnes, 4 i drift + 1 reserve?
 
Boreal har vel hele tiden sagt de så for seg el-ferje på sikt (konsesjonen varer ut 2027), samme sier de om Tjøtta-Forvik, men denne virker i største laget for det sambandet.

En anenn ting kan det være at de skal ha 5 på Molde-Vestnes, 4 i drift + 1 reserve?
Det er riktig men jeg har hørt at Hardanger og Ryfylke bare skal være der i starten og det skal bare være nynygg
 
Nå har jeg fått hørt at Hardanger skal bli plug in hybrid og på Ryfylke skal det bli diesel elektrisk sånn som på nybyggene! Hardanger og Ryfylke skal gå der med de andre men Boreal håper på å få bytte ut Ryfylke med er nybygg sånn at Hardanger blir reserveferge!
 
Molde Vestnes fra 2021
Tror ikke det er noen andre muligheter

Ja, var det jeg og tenkte. Eneste sambandet nordpå disse kunne passa til måtte vel vært Bognes - Skarberget eller Drag - Kjøpsvik, men det er jo THN sine og er vel ikke noen anbud på dem riktig enda (sjøl om Boreal sikkert kunne vært intr i dem...)
 
Navnene er avgjort! Hardanger og Ryfylke omdøped! Navnene blir: MF Tomrefjord, MF Vestfjord, MF Malmefjord, MF Karlsøyfjord og MF Harøyfjord
 
Back
Top