LLC Virma, LLC Globus & LLC ArktikrybFlot, Bygg nr. ? ved Severnaya Verf, MT 1112 XL "Gandvik-1/Marlin/Gandvik-2/Gandvik-3/TBN/TBN"

Refvik

Administrator
Staff member
Severnaya Verf contracted to build longline factory vessels for three fishing companies

The Board of United Shipbuilding Corporation has agreed the contract of Shipyard Severnaya Verf Shipyard (part of USC) with three fishing companies: LLC Virma, LLC Globus and LLC ArktikrybFlot for the construction of a series of four longline factory ships, the shipbuilder said in a press release.

Two longliners will be built for Vyrma, and one for each of the two customers. The series delivery is scheduled for 2022.

Igor Ponomarev, CEO, Severnaya Verf told the contract execution schedule had been agreed with its clients taking into account shipbuilding investment tools, benefits, known as "quotas per keel."

A longline factory vessel features high-technology and ecological fishing method with automated installation and hauling lines, with equipment for complete, non-waste processing and storage of the catch directly on board the ship. The longliner reference design documents was developed by Norway based Marin Teknikk AS. Detailed engineering, technological and operational documentation will be developed by a Russian naval architecture and marine engineering firm.

Lonliner particulars: Displacement – over 2,000 tonnes; LOA – 58.6 meters, Beam – 13 meters.

Globus LLC general director Andrey Zaika said that their longliner is intended for catching cod and haddock in the Barents and Norwegian seas. Severnaya Vert was chosen as an experienced builder of longliners, offering best conditions for clients.

Ivan Pasynkov, the director of Wirma added that the three fishing companies combined their resources and build the longline factory ship based on a single design

OJSC "Severnaya Verf" Shipyard (corporate member of United Shipbuilding Corporation) is among leading shipbuilding companies of Russia’s defence industry. The company was founded on November 14, 1912, as Putilovskaya Shipyard. Since then the shipbuilding company has built more than 600 warships and commercial vessels, including cruisers, destroyers, minesweepers, patrol vessels and submarines destroyers, research and passenger vessels, timber cargo carriers, trawlers, container ships and Ro-Ro vessels, tugboats and floating docks. The shipyard’s backlog of orders currently includes the series of frigates, corvettes and other vessels.

United Shipbuilding Corporation (USC) is the largest shipbuilding conglomerate in Russia. It was set up in 2007 with 100% federal ownership. The holding comprises 40 companies and organizations (major shipbuilding and shiprepairing companies as well as leading design bureaus). Currently, USC consolidates the bulk of the domestic shipbuilding complex. The Russian market is the main focus of the state corporation though it also exports its products to 20 countries worldwide.

Kilde: PortNews

21714_originalimage_pSpV_pPpopdpppichspapnpipe pkpopnchtchrpapkchtpa pnpa chschtchrpopichtpeplchchschtpvpo chjachrchuchspoplpopvpopv.jpg

Foto: Ukjent via PortNews
 
Levarast i denne rekkefølga:

LLC Virma - Januar 2020
LLC Globus - August 2020
LLC ArktikrybFlot - April 2021
LLC Virma - Januar 2022
 
Gammalt nytt, men nå har SMP fått det med seg:

Marin Teknikk skal designe fire linebåtar til russisk fiskeriselskap

Kontrakt med tre russiske fiskeriselskap for levering av design- og engineeringpakkar for moderne autolinefartøy.

Etter fleire års målretta arbeid i den russiske marknaden har Herøy-selskapet Marin Teknikk fått eit gjennombrot.

– For oss er Russland ein heilt ny marknad. Vi har jobba målbevisst med det i to år, etter at det ei stund har vore kjent at Russland skulle fornye fiskeflåten, seier salssjef Richard Gjerde til Sunnmørsposten.

Store fiskeriaktørar
Herøy-selskapet skal levere design og engineering-pakkar for fire nye, moderne autolinefartøy.

Dei russiske fiskeriselskapa dei har skrive kontrakt med held til i Murmansk- og Arkhangelsk-området. Dei er alle store aktørar innan fiskeri, ifølgje Marin Teknikk.

Selskapet i Herøy har frå før lang internasjonal erfaring, men Russland er heilt nytt. Og det er eit heilt nytt regelverk å setje seg inn i.

Målet no er at det skal bli endå fleire kontraktar.

– Dette er ein døropnar for oss, seier Gjerde.

Norsk utstyr
Dei nye fartøya er av typen MT1112 XL. Dei blir 58,6 meter lange og 13 meter breie.

Dei blir utrusta med topp moderne autolinesystem og skal ha fabrikk til prosessering av fisk og hermetikk, stor fryselagerkapasitet og isklasse. Og dei skal innreiast for 36 personar. Båtane blir bygde under russisk flagg og klasseregelverk på Severnaya Verf i St. Petersburg over ein treårsperiode.

Les meir på sidene til Sunnmørsposten (Krever innlogging)

MT1112XL.jpg

Illustrasjon: Marin Teknikk
 
Og Nett.no:

Russisk gjennombrot for Marin Teknikk

Leverer design og oppfølging til fire russiske autolinebåtar.

Herøy-selskapet Marin Teknikk har inngått kontrakt om levering av design og engineering-pakkar til fire moderne autolinefartøy til tre ulike russiske fiskeriselskap.

Båtane er 58,6 meter lange og 13 meter breie, og skal byggjast ved Severnaya Verft i St. Petersburg over ein periode på tre år, opplyser Marin Teknikk i ei pressemelding.

Dei russiske fiskeriselskapa held til i Murmansk- og Arkhangelsk-området, og Marin Teknikk har i lengre tid arbeidd for å kome seg inn i den russiske marknaden, der det er på gang ei omfattande modernisering av fiskeflåten.

Les meir på sidene til Nett.no (Krever innlogging)
 
Severnaya Verf will lay down a longline factory vessel Gandvik-1 on July 20

Severnaya Verf shipyard (Saint-Petersburg) says it will lay down a longline factory vessel of Project МТ Severnaya Verf 1112XL, Gandvik-1, for the fishing fleet of Karelia on 20 July 2018.

The ceremony will be attended by representatives of the Federation Council, Ministry of Industry and Trade, Ministry of Agriculture, Federal Fishery Agency, Government of Saint-Petersburg and Republic of Kerelia, USC, Fishing Company “Virma”, Severnaya Verf shipyard.

A longline factory vessel features high-technology and ecological fishing method with automated installation and hauling lines, with equipment for complete, non-waste processing and storage of the catch directly on board the ship. The longliner reference design documents was developed by Norway based Marin Teknikk AS.

The vessel’s displacement is over 2,000 tonnes, length - 58.6 meters, width - 13 meters

Severnaya Verf shipyard (corporate member of United Shipbuilding Corporation) is among leading shipbuilding companies of Russia’s defence industry. The company was founded on November 14, 1912, as Putilovskaya Shipyard. Since then the shipbuilding company has built more than 600 warships and commercial vessels, including cruisers, destroyers, minesweepers, patrol vessels and submarines destroyers, research and passenger vessels, timber cargo carriers, trawlers, container ships and Ro-Ro vessels, tugboats and floating docks. The shipyard’s backlog of orders currently includes the series of frigates, corvettes and other vessels.

Kilde: Portnews.ru
 
Namnet på den første til LCC Virma blir som nevnt allerede "Gangvik-1", mens den blir "Gangvik-2"

Den til LCC Globus får namnet "Marlin"
 
Forøvrig har LCC Virma bestilt ihvertfall et skip til i denne serien, muligens to til

Severnaya Verf will build one more longline factory vessel of Project МТ1112XL for Virma

Fishing Company “Virma” (Group of Companies “Fishing Fleet of Karelia”) and Severnaya Verf shipyard has signed a contract for construction of yet another (the third) longline factory vessel of Project МТ1112XL today, 25 December 2018, says the shipyard.

In 2017, the Board of United Shipbuilding Corporation agreed the contract of Severnaya Verf shipyard (part of USC) with three fishing companies: OOO Virma, OOO Globus and OOO ArktikrybFlot for the construction of a series of four longline factory ships.

Two longliners will be built for Vyrma, and one for each of the two customers. The series delivery is scheduled for 2022.

A longline factory vessel features high-technology and ecological fishing method with automated installation and hauling lines, with equipment for complete, non-waste processing and storage of the catch directly on board the ship. The longliner reference design documents was developed by Norway based Marin Teknikk AS. Detailed engineering, technological and operational documentation will be developed by a Russian naval architecture and marine engineering firm.

The vessel’s displacement is over 2,200 tonnes, length - 59 meters, width - 13 meters, endurance – 45 days, production capacity – 30 tonnes of fish per day. The ship is to be delivered in 2021.

Severnaya Verf shipyard (corporate member of United Shipbuilding Corporation) is among leading shipbuilding companies of Russia’s defence industry. The company was founded on November 14, 1912, as Putilovskaya Shipyard. Since then the shipbuilding company has built more than 600 warships and commercial vessels, including cruisers, destroyers, minesweepers, patrol vessels and submarines destroyers, research and passenger vessels, timber cargo carriers, trawlers, container ships and Ro-Ro vessels, tugboats and floating docks. The shipyard’s backlog of orders currently includes the series of frigates, corvettes and other vessels.

Kilde: PortNews

MT 1112 XL
usc_mt1112xl%20SC.jpg

Illustrasjon: Marin Teknikk
 
Marin Teknikk har inngått designkontrakt med russisk fiskeriselskap

Marin Teknikk AS (MT) har sikret enda en ny designkontrakt i det russiske markedet. Kontrakten er med fiskeriselskapet LLC FC Virma fra Karelia regionen, nordvest i Russland.

Fartøyet, med design type MT1112 XL, blir 58,6 meter langt og 13 meter bredt. Det er designet i hht rederiets ønsker og vil bli utrustet med topp moderne Mustad autolinesystem for fiske gjennom moon-pool, fabrikk til prosessering av fisk og hermetikk, stor fryselagerkapasitet, innredning for 36 personer og isklasse. Fartøyet skal leveres i slutten av 2020.

Skrog og dieselelektrisk fremdriftssystem er optimalisert for lavt brennoljeforbruk og lave utslipp til miljøet. Marin Teknikk var først ute med denne teknologien også til fiskefartøy, levert til Ervik Havfiske i 2000. Flere fiskefartøy er levert med dette systemet i ettertid, og nå også til russiske kunder.

De russiske rederiene ønsker å satse sterkere på linefiske som blir regnet for å være den mest økologiske, bærekraftige og miljøvennlige fiskemetoden. Linefartøyet bygges for fiske etter torsk og hyse i Barentshavet og Norskehavet, med fokus på å ivareta hele fangsten. Det blir flere leverandører fra Norge som får nyte godt av kontraktene med utstyrsleveranser til fartøyet.

Kontrakten er en anerkjennelse for selskapet etter lang tids arbeid i et nytt og særdeles krevende marked, og vil være med på å utvide kundeområdet og styrke MT’s posisjonen for skipsdesign.

«Vi er svært tilfreds med å lande slike avtaler som vil sikre arbeidsplasser på Marin Teknikk for våre dyktige ingeniører, samt skape aktivitet ellers rundt om i det maritime miljøet. Det er også spennende å jobbe tett oppimot nye områder og kulturer. Fra vårt utgangspunkt i Herøy befester vi vår lokale sterke kompetanse innen fiskeri og maritim industri, og er med på å skape store verdier både i Norge og i utlandet».

Marin Teknikk inngikk i desember 2017 kontrakt med samme rederi for to lignende fiskefartøy for leveranse av design og engineeringpakker. De to fartøyene er nå kommet langt i produksjonen ved Severnay Verf i St. Petersburg, i tillegg til et annet nybygg av samme MT design for et annet russisk rederi. LLC FC Virma er fornøyd med design- og engineeringsarbeidet og den oppfølging av prosjektene som er gjort fra MT's side. Fartøyene bygges til russisk flagg og etter Russisk RS Klasse. Marin Teknikk jobber direkte mot klasseselskap og myndigheter uten noen mellommann. Det er derfor med stor glede MT ser at en klarer å håndtere og tilegne seg ny kunnskap med nye samarbeidspartnere til rederienes og verftets tilfredstillelse.

Kilde: Marin Teknikk

MT 1112 XL
149585_thumb.jpg

Illustrasjon: Marin Teknikk
 
The Board of United Shipbuilding Corporation has agreed the contract of Shipyard Severnaya Verf Shipyard (part of USC) with three fishing companies: LLC Virma, LLC Globus and LLC ArktikrybFlot for the construction of a series of four longline factory ships, the shipbuilder said in a press release.

Den for LLC ArktikrybFlot blir ikkje noko av pga rederiet ikkje klarte å få finanseringa i orden.

Dvs at det er desse fire som nå er bestilt:
LLC Virma - "Gangvik-1” (IMO 9842865)
LLC Globus - "Marlin” (IMO 9842877)
LLC Virma - "Gangvik-2” (IMO 9842891)
LLC Virma - "Gangvik-3” (IMO 9876713)

Og så kommer det vel et femte skip i denne serien også:
LLC Virma - "Gangvik-4” (IMO 9876177)
 
Back
Top