Search results

  1. H

    Ferjerokeringer fra nyttår, "arbeidsledige" ferjer

    I morgen (1/12) overtar Boreal Sjø ruten Mekjarvik - Vollsøy (Kvitsøy), og "Fjordveien", som de har kjøpt, er omdøpt "Vollsøy": http://skipsarkiv-rogaland.net/fartoey%20-%20bilferger%20-%20Fjordveien%202001.htm
  2. H

    Ferjerokeringer fra nyttår, "arbeidsledige" ferjer

    "Petter Dass" ligger nå i opplag i Stavanger, og skal fungere som reserveferge for Lauvvik - Oanes og Mekjarvik - Vollsøy (Kvitsøy) fra årsskiftet.
  3. H

    Daløy-Haldorsneset, anbud 1.1.2020-31.12.2023

    Norges vestligste? Er ikke både Værlandet og Fedje like langt vest? Om ikke lenger? Synes de ligger på linje de tre.
  4. H

    MF "Oppedal" byggast om fra diesel-elektrisk til rein batteridirft

    "Tidefjord" gikk torsdag og fredag i Tau-sambandet.
  5. H

    HSC tråden, de travle hurtigbåtene våre

    Takk for 37 års innsats i samme fartsområde. Dèt er virkelig sjelden kost for en hurtigbåt.
  6. H

    Ferge og Fergesamband

    Ja, vet du, ex. "Bastø I" hadde fått vinterhage i den ene enden under brodekket i Canada, samt noen ganske markante konstruksjoner på skroget for å kunne passe til rampene der borte. Jeg ser ingen spor av noe av det på bildene her, så du har nok rett!
  7. H

    Ferge og Fergesamband

    Ja, ex. "Bastø I" gikk i Canada tidligere, men ble solgt for noen år siden. På AIS ligger fortsatt ex. "Bastø II" i Kerch under navnet "Krym".
  8. H

    Ferge og Fergesamband

    Det er ikke ex. "Bastø I" da? "Bastø II" går i rute mellom Ukraina og Russland: http://skipsarkiv-rogaland.net/fartoey%20-%20bilferger%20-%20Oestfold%201998.htm
  9. H

    Ferge og Fergesamband

    Ja det burde være unødvendig med innleid materiell (som reservefartøy) etter hvert, med alle nybyggene som er på plass, og som frigjør eldre materiell til denne funksjonen.
  10. H

    Skipsulykker

    Kapteinen: "Jeg hørte at det smalt". Ja det vil jeg tro.....
  11. H

    Boreal - Bygg nr. 540 ved Oma Baatbyggeri - eFerry 45M "Kinsarvik"

    ...og der var buene på ja. Sukk...
  12. H

    Miljøvennlig fremdrift for «Rygerprinsessen»

    Som nevnt i annen tråd, så har den lagt i mange måneder ved Tau Slipp & Båtbyggeri, men var i trafikk igjen denne uken.
  13. H

    Boreal - Bygg nr. 540 ved Oma Baatbyggeri - eFerry 45M "Kinsarvik"

    Måtte de beholde linjene på denne. Føler vi er kommet dit med båtene som vi kom med bilene på 90-tallet; runde former og alt lignet hverandre. Nei takke meg til markante linjer som virkelig kan definere et fartøy.
  14. H

    Boreal Sjø, Bygg nr. 212 & 213 ved Sedef Gemi Endustrisi A.S., MM 105 FE-EL 2x "TBN"

    Nei tenker bare på at det vel ikke er veldig smart å legge frem disse for salg til en strekning som de selv ønsker å bruke de samme båtene på. Boreal Sjø kan vel ikke ha fått et anbud tildelt med båter de ikke disponerer? Vet ikke, kan være jeg tenker helt feil her.
  15. H

    Boreal Sjø, Bygg nr. 212 & 213 ved Sedef Gemi Endustrisi A.S., MM 105 FE-EL 2x "TBN"

    Det er vel rart dersom Norled sier "ja disse kan dere få", når de samtidig er med i anbudsrunden?!
  16. H

    Boreal Sjø og Wärtsilä Ship Design samarbeider om å utvikle hydrogenferje

    Boreal Sjø har inge avtale om drift av Hjelmeland-Nesvik?!
  17. H

    Skipsulykker

    Det der kalles vel for "kai", og ikke "grunn".
  18. H

    HSC tråden, de travle hurtigbåtene våre

    Jammen ikke mye utsyn fra broen på "Pacific Dawn" der.
  19. H

    Ferge og Fergesamband

    Så en overskrift på ba.no i dag, om at Norled ønsker å starte med fergedrift igjen under Hardangerbroen (sannsynligvis Bruravik - Brimnes). Men siden jeg ikke er abonnent, så fikk jeg ikke lest den. Er det noen som kan supplerere med opplysninger?
  20. H

    Ferjerokeringer fra nyttår, "arbeidsledige" ferjer

    "Hardingen" er suppleringsferge for Stavanger - Tau, samt reservefartøy stasjonert i Stavanger. "Sigrid" er innleid som B-ferge på Hjelmeland - Nesvik.
Top