Search results

  1. G

    Ferge og Fergesamband

    Noen som vet hvor den blir liggende på natten? Klarer de å legge den i Jondal eller må de til Oma/Norheimsund for å finne kaiplass?
  2. G

    Ferge og Fergesamband

    This sounds like MF "Selbjørnsfjord" https://batomtaler.skipsrevyen.no/mf-selbjornsfjord/1110795
  3. G

    Ferge og Fergesamband

    Kan det være at Norled har fått lov å bruke den midlertidig på Herøy-Søvik eller Sandnessjøen-Løkta frem til Folgefonn/Høgsfjord er frigitt fra lengre nord?
  4. G

    Ferge og Fergesamband

    Bli spennende å se hvilken ferje Fjord1 stiller med her. Står 60PBE i sakspapirene til fylket. Det har jo ikke Fjord1 i Hordaland. Står og at det er reserveferge. Gulen er vel nærmest i størrelse. https://www.nrk.no/vestland/to-ferjer-om-sommaren-1.16198026
  5. G

    Ferge og Fergesamband

    Tilleggskaien er lengre enn Tørvikbygd, som trafikkeres av like stor ferge.
  6. G

    Ferge og Fergesamband

    Oppfølgingsspørsmålet blir da hvilken ferge som tar over for Bjarkøy som reserve på Nesna, noen som vet?
  7. G

    Ferge og Fergesamband

    Høgsfjord er nok for gammel, var krav om byggeår 1993 eller senere, så tror det blir Hardingen i stedet for Høgsfjord.
  8. G

    "SAIPEM 7000"

    Ser ut som at det er Saipem7000.
  9. G

    Ferge og Fergesamband

    Det er mulig å kombinere, så blir Tansøy på begge to. Ortnevik - Nordeide har ikke avgang mellom 9 og 15 på mandag, onsdag og fredag, mens Ortnevik - Vik har lang nok pause i Vik til å ta turen til Kaupanger ifølge rutetidene på Fjord1.no.
  10. G

    Ferjeanbud Troms 2021/2023/2025

    Så vidt jeg vet et vel ingen av tre fergene sertifisert for fartsområde 3. Men hvis det er en enkel sak å fikse er jo det selvfølgelig en mulighet. Folgefonn og Høgsfjord er jo og muligheter, men er vel enda mer ferger som er bygd for smulere farvann...
  11. G

    Ferjeanbud Troms 2021/2023/2025

    Troms og Finnmark fylke går på samme tabben og har for kort tid fra konkurranse til oppstart og for kort kontrakt til at nybygg er aktuelt. Det betyr vel at både Fjord1 og Norled er utelukket fra konkurransen. Boreal kan kanskje levere tilbud med Møysalen, Sigrid og en av fergene som er bundet...
  12. G

    Vestland får miljøvenlege snøggbåtar

    Mulig Kvernsund kan være aktuell ved 20PBE-alternativet?
  13. G

    Ferjeanbud Troms 2021/2023/2025

    Nordfjord er bundet opp i Værlandet-sambandet og Volda på Stranda. Værlandet skal ikke lyses ut før Troms-kontrakten er nesten ferdig og Volda er fullbooket frem til nybygget er ferdig. Eira kan kanskje erstattes av Stryn og Edøyfjord av Svanøy/Nordmøre. Mulig Svanøy/Nordmøre og kan erstatte...
  14. G

    Ferjeanbud Troms 2021/2023/2025

    Usikker på om Troms og Finnmark fylke får konkurranse på denne. Jeg ser ingen andre enn Torghatten-konsernet som kan gi tilbud på denne uten nybygg. Med 2 års kontraktstid er ikke nybygg aktuelt. 2 x 75 PBE og 2 x 50PBE som alle er max 20 år vil være utfordrende for de fleste. Torghatten: 75...
  15. G

    Ferjeanbud Troms 2021/2023/2025

    Norled bør være kapabel til å gi et godt tilbud på Brensholmen - Botnhamn. Det anbudet skriker jo etter MF Fedjefjord. Den er vel bare utleid til Boreal i vår. (Forøvrig er Nesna-anbudet godt egnet til både Norled og Fjord1)
  16. G

    Anbud ferjesamband Tysfjorden

    Svanøy er for liten. 68 PBE uten hengedekk, må ha min 80 både til B-ferge og reserveferge
  17. G

    Anbud ferjesamband Tysfjorden

    Det er byttet til biodiesel-generatorer på Moldefjord, Romsdalsfjord og Korsfjord når de er bygd om fra gass til el med backup-generatorer https://www.pon-cat.com/no/pon-power/nyheter/new-contract-westcon-floro-fjord1
  18. G

    Anbud ferjesamband Tysfjorden

    Står melding i konkurransesystemet: Det vises til Tidsplan i Prosedyrereglene kap. 2, og tidligere utsendt melding 23.12.2020 om at kontraktstildeling var forventet å finne sted i løpet av januar 2021. Vi trenger noe mere tid til tilbudsevalueringen enn tidligere angitt. Kontraktstildeling...
  19. G

    Boreal Sjø kjøper ferger fra Norled?

    Standardkontrakten til staten, Fram er ikke kontraktspart på Europaveg, er at overkapasitet skal benyttes, men er ingen ting i veien for at Boreal gjør ombygginger som reduserer kapasitet, f.eks. benytte noe dekksareal til batterier, ladeløsning e.l.
  20. G

    Boreal Sjø kjøper ferger fra Norled?

    Dette er nok FRAM som har funnet kravene i kontrakten til permanente fartøy og ikke sett på hvilke kapsiteter de fartøyene som skal inn der har. Preikestolen er uendret, men akseptert som "Midlertidig materiell i oppstartsfase"
Back
Top