Anbud ferjesamband Tysfjorden

Det ser ut til at Lote ligger klar ved Bognes for å ta første tur i A-ruten kl. 01:20. Glutra ligger ved Skarberget (for B-rute 09:20 ?).

Sulafjord gikk siste avgang kl 23 fra Kjøpsvik til Drag, men returnerte tilbake til Kjøpsvik. Så da skal vel den begynne den nye ruten fra Kjøpsvik 05:50. Mens Vardehorn gikk til Drag Industrikai.

 
Last edited:
01.12.2022 13:47:50

Bognes - Skarberget​

Rute 201109 Bognes - Skarberget (fra 1.12.2022): Sambandet er midlertidig stengt grunna teknisk problem med kjørebru på Skarberget.
01.12.2022 14:51:16

Drag - Kjøpsvik​

Rute 201108 Drag - Kjøpsvik (fra 1.12.2022): Sambandet vil inntil videre bli driftet med 2 ferjer. De blir avgang kver heile time frå Drag og Kjøpsvik.
1669904442481.png
Marinetraffic

Drag havn livestream:
 
Last edited:
Fallemen er kuttet ned for å passe til fergeleiene. Det er montert et visir, men beskyttelsen mot sjøvann blir jo akkurat lik sammenlignet med da hun gikk Molde - Vestnes.
For å korrigiere litt, oppdragsgiver krever at alle hovedfartøy i rutene skal ha samme høyde på fallem. Eg minnes at Lagatun og Munken hadde likens sprøytvisir, men fekk fullverdige løftebauger ganske kjapp.
 
Fannefjord hadde en gjesteopptreden på Halsa-Kanestraum i dag. Ser ut til å returnere til Kristiansund i stedet for å fortsette nordover
 
Nokon som veit kva som er problemet med Fannefjord? Ferja har brukt 10 dagar frå Florø til Kristiansund, inkludert ein retur til verftet og ein avstikkar til Halsa. Det tek si tid å komme til Tysfjord med slik framdrift.
 
Nokon som veit kva som er problemet med Fannefjord? Ferja har brukt 10 dagar frå Florø til Kristiansund, inkludert ein retur til verftet og ein avstikkar til Halsa. Det tek si tid å komme til Tysfjord med slik framdrift.
Regner med at dem oppdaget noko feil, som blei utbedra i Florø. Avstikkeren til Halsa-Kanestraum kan vel tenkes vart brukt til test av ladeteknikken ombord? Søskene hennes går no iallefall der som batterie-hybrid.

Og for å være ærleg, dem 3 som no er på Tysfjorden, greier vel trafikken ganske bra.
 
Avstikkeren til Halsa-Kanestraum kan vel tenkes vart brukt til test av ladeteknikken ombord? Søskene hennes går no iallefall der som batterie-hybrid.
Er ladetårnene på Halsa-Kanestraum kompatible med systemet på Fannefjord?
 
Last edited:
Er ladetårnene på Halsa-Kanestraum kompatible med systemet på Fannefjord?
Hei, ingen anelse. Har tidlegere prøvd å få svaret på det og om det generellt er tanker rundt det med standard ladeinfrastruktur i ferjesektoren. Etter min oppfattning er det jo rederiene som stiller med ladeutstyret.
 
Back
Top