Kristoffer90
Active Member
EditedØrnes- Horsdal?
EditedØrnes- Horsdal?
Ja, riktig,sånn var det.."Trondenes" oppfyller ikke krav i Sør-Troms
Så vidt jeg kjenner til er det bare bestilt 1 nybygg til Bognes-Lødingen så "Barøy"/"Lødingen" antar jeg fortsetter i B/C-rute, mens "Hamarøy" er ferdig der.
"Malangen" skal til Melbu-Fiskebøl i nytt anbud der fra januar 2024, men THN og NFK har en dialog om at ferjebytte skjer allerede til høsten.
Du finner info om div anbudskrav i forskjellige tråder her på forumet, bare å søke
Er det ex Sunnhordaland?
Jepp, nå Gökçeada 1Er det ex Sunnhordaland?
En av dei mange passasjerfergene som går i rute mellom Rio de Janeiro og Niteroi, "Urca III"
Vil tru det 'rare' styrehuset med alle vinduer oppover er pga at den seiler svært nær innflygning til Santos Dumont flyplassen som man ser i bakgrunnen
Begge foto: Oddgeir Refvik
Vardehorn skal i opplag.Bjarkøy overtar tydligvis for Vardehorn, få håpe dem bytter ut Vardehorn med Olav Duun eller Lyngen.
I think the low bridge windows are for clear view of the docking area.En av dei mange passasjerfergene som går i rute mellom Rio de Janeiro og Niteroi, "Urca III"
Vil tru det 'rare' styrehuset med alle vinduer oppover er pga at den seiler svært nær innflygning til Santos Dumont flyplassen som man ser i bakgrunnen
Begge foto: Oddgeir Refvik
Pr dags dato er ikke Sogn godkjent.. Skal hun brukes må det skje først. Hun ligger ved Steinestø. Lifjord er ved Sunde.For ei stund sidan var det oppslag på heimesida til Vestland fylkeskommune om ferje nr. 2 på Jondal- Tørvikbygd i sommar. Det sto m.a.
"Dei vil bruke reserveferja «Sogn», som er stasjonert i Kvinnherad."
Stemmer det at Sogn framleis er reserveferje med base i Kvinnherad??? For tida ligg ferja i Bergen (Steinestø.)