To uker som reserve for Aurland på Kaupanger-FrønningenSkiftet destinasjon til Kaupanger no. Noko form for turistferje?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
To uker som reserve for Aurland på Kaupanger-FrønningenSkiftet destinasjon til Kaupanger no. Noko form for turistferje?
Driva er ferdig med vårpussen og er tilbake på Hendset-Arasvika. Sunnfjord ligger i Kristiansund. Der har for øvrig Grip ligget i ro i flere dager, mens Edøyfjord har gått Seivika-Tømmervåg. Det ser ut til å være litt småtrøbbel med de nye fergene.Sunnfjord skulle det nok ha stått. Er den ferje som er inne på sambandet
Boreal ser ut til å ha noen utfordringer for tiden. Lovund ligger nå ved Fiskarstrand og Alsten ved Slipen. Fedjefjord går Stokkvågen-Lovund og Hårek går Levang-Nesna. I Molde ligger Karlsøyfjord fortsatt i ro. I dag avbrøt for øvrig Helgeland hurtigbåtruta ved Lovund og erstattes av noen små lokalbåter. Fredrikke Tønder Olsen er tydeligvis ikke klar ennå.Den er inn på Lurøyruta for å frigjøre Lurøy som igjen overtar for Haarek til Dønna for at den kan ta opp direkteruta på Tjøtta-Forvik.
Skal gå på Lysefjorden i år den. Mens Veøy skal gå Geirangerfjorden.Skiftet destinasjon til Kaupanger no. Noko form for turistferje?
Har Fjord1 priset seg såpass høg på Geirangerfjorden, at det kun trengs ei ferje? Er det foresten noken som veit kor stor ferje som passer inn på kaia i Hellesylt? Tipper at Svanøy er litt for stor?Skal gå på Lysefjorden i år den. Mens Veøy skal gå Geirangerfjorden.
Ryktes at MF Gildeskål er på vei til Tromsø for utbygging...Idag startet Bjarkøy, kjent som Vaggasvarre, sin kariere hos Torghatten på Sørarnøy-Horsdal-Sund.
Skal forlenges. Settes inn en prefabrikert modul i forre ende.Ryktes at MF Gildeskål er på vei til Tromsø for utbygging...
Noen som vet av formålet?
Nye anbudet på Sund-Horsdal-Sørarnøy krever 35PBE både på hovedferje og reserve, men jeg vet ikke om "Gildeskål" skal fortsette der eller om den erstattesRyktes at MF Gildeskål er på vei til Tromsø for utbygging...
Noen som vet av formålet?
Japp, fant ut detNye anbudet på Sund-Horsdal-Sørarnøy krever 35PBE både på hovedferje og reserve, men jeg vet ikke om "Gildeskål" skal fortsette der eller om den erstattes
De har vel Haarek og Fedjefjord når Alsten og Lovund er tilbake fra verksted, men i mellomtiden er det jo sårbart. En del av fergene som går er jo opp i årene.Stallovarre er på nordgåande, destinasjon Lyngseide, dermed har Boreal 0 reserve på Helgeland.
Dette er feil!Boreal har forøvrig kjøpt Stallovarre...
Men kva skal den på Lyngseidet?Boreal har forøvrig kjøpt Stallovarre...
Det vart frå Bjørklids side uttalt tidlegare etter at Torghatten overtok dei 3 andre, at rederiet foreløbig vil bestå, nettopp fordi Boreal fortsatt har leiekontrakt på Stallovarre. Enten er båten til salg, eller dem har valgt å ta den hjem, for så å overlevere den til ny eier(torghatten?). Med tanke på reiserestriksjoner var det uansett muligens lettest å la 3 mann seile den hjem, enn å sende ei delegasjon for overtakelse til Helgeland.Bjørklids Fergerederi A/S er historie....
Bjørklids Fergerederi A/S hører til på Lyngseidet. Derfor er MF Stallovarre lagt i opplag hos reder i Lyngseidet. Det er en del større jobber som må utbedres på MF Stallovarre før den kan få nye sertifikater. Spørsmålet er om denne blir satt i stand og solgt, eller hugget.Men kva skal den på Lyngseidet?
Det vart frå Bjørklids side uttalt tidlegare etter at Torghatten overtok dei 3 andre, at rederiet foreløbig vil bestå, nettopp fordi Boreal fortsatt har leiekontrakt på Stallovarre. Enten er båten til salg, eller dem har valgt å ta den hjem, for så å overlevere den til ny eier(torghatten?). Med tanke på reiserestriksjoner var det uansett muligens lettest å la 3 mann seile den hjem, enn å sende ei delegasjon for overtakelse til Helgeland.