Ferge og Fergesamband

Lote har gått til Havyard Leirvik. Jeg vet ikke om det er for elektrifisering eller vedlikehold. Nå ligger Nordmøre, Romsdal og Edøyfjord igjen i Kristiansund. Det er vel bare Romsdal som fyller kapasitetskravet til reserve på Halsa-Kanestraum.
 
Lote har gått til Havyard Leirvik. Jeg vet ikke om det er for elektrifisering eller vedlikehold. Nå ligger Nordmøre, Romsdal og Edøyfjord igjen i Kristiansund. Det er vel bare Romsdal som fyller kapasitetskravet til reserve på Halsa-Kanestraum.

Er nok elektrifiseringa av Lote som har starta, ja. Når det gjeld reserveferje til Halsa - Kanestraum så er vel kravet 80 PBE, Romsdal er ført opp med 73 PBE. Er vel Lifjord som er tenkt som reserveferje der.
 
Er nok elektrifiseringa av Lote som har starta, ja. Når det gjeld reserveferje til Halsa - Kanestraum så er vel kravet 80 PBE, Romsdal er ført opp med 73 PBE. Er vel Lifjord som er tenkt som reserveferje der.
Det er riktig at Romsdal er oppført med 73 PBE. Jeg regnet med hengedekket, men det er kanskje ikke i bruk. Lifjord går nå Sølsnes-Åfarnes, men blir ledig når Rødvenfjord er klar. Den ligger for øyeblikket i Tomrefjord.
 
Det er riktig at Romsdal er oppført med 73 PBE. Jeg regnet med hengedekket, men det er kanskje ikke i bruk. Lifjord går nå Sølsnes-Åfarnes, men blir ledig når Rødvenfjord er klar. Den ligger for øyeblikket i Tomrefjord.
Er Romsdal klar til innsats? Eg trur heller, at dem henta ei av ferjene som ligger i Molde om det er behov.
 
Kort oppsumert, ferja fekk hard kontakt med tillegskaia og bl.a. heisen blei skadd. Det vart nemnt noko med hengedekket også.

Med tanke på at Boreal for tida ikkje har ledig reserve, blir det enten å leie inn eller kjøre uten heis. Legges det til grunn at Møysalen allerede har vore ut av drift meir enn 14 dager iår, burde ho egentlig vore avløyst av ei ferje i samme størrelse. The time will show!
 
Med tanke på at Boreal for tida ikkje har ledig reserve, blir det enten å leie inn eller kjøre uten heis. Legges det til grunn at Møysalen allerede har vore ut av drift meir enn 14 dager iår, burde ho egentlig vore avløyst av ei ferje i samme størrelse. The time will show!

Det vert vel for dyrt å overta Svanøy frå Fjord 1.
 
Er ikkje det litt vel tidelig, med tanke på at skuta vart satt i drift i juni? Dessuten har THN jo allerede brukt opp antall dager med mindre ferje for begge ferjer i Nesna rutene...
Er ikkje det litt vel tidelig, med tanke på at skuta vart satt i drift i juni? Dessuten har THN jo allerede brukt opp antall dager med mindre ferje for begge ferjer i Nesna rutene...
Trondenes tar mer biler enn Røsund.. Bjarkøy går Nesna-Levang, er passelig nå på vinteren.
 
Trondenes tar mer biler enn Røsund.. Bjarkøy går Nesna-Levang, er passelig nå på vinteren.
Kontrakten er faktisk litt motsigande, men nr. 1 er nok det mest logiske.
16.1
...
Fergene kan benyttes om hverandre i sambandene, men på avganger med høyt belegg skal den største fergen betjene Nesna – Levang.
...
16.6 Reservefartøy

Krav til reservefartøy er 35 pbe/3 vte og 145 passasjerer. Det stilles ellers samme krav til reservefartøyene som hovedfartøyene. Ved innsetting av reservefartøy skal hovedfartøy til en hver tid benyttes i sambandet Nesna – Levang.
Faktisk sies det ingenting om kor lenge reservefartøy kan brukes, men i andre ferjeanbud pleier det å være 14 dager per fartøy.

Eit annet spørsmal, har Bjarkøy HC toalett/stellerom og wifi?
 
Kontrakten er faktisk litt motsigande, men nr. 1 er nok det mest logiske.


Faktisk sies det ingenting om kor lenge reservefartøy kan brukes, men i andre ferjeanbud pleier det å være 14 dager per fartøy.

Eit annet spørsmal, har Bjarkøy HC toalett/stellerom og wifi?
bjarkøy har ingen av delene... forbanna vrak Torghatten har til reservemateriell....skulle ikke vært lov
 
har skrevet en del avisinlegg der jeg nevner hvor gammel og utbrukt Røsund og Bjarkøy er, skjer det en ulykke/ oppstår brann ombord, så er det en katastrofe, gamle folk med dårlige bein kommer seg ikke opp trappene ute eller inne
 
Back
Top