Ferge og Fergesamband

Fra Fjordenes Tidende 19.10.21:
Nordland Fylkeskommune set krav til at det skal byggast ein liten salong med sitteplassar til fire, pluss handikaptoalett på dekk.
Barmøy har hatt plass til ti personbilar, men etter ombygginga med salongen på dekk blir det plass til ni personbilar fortel Hop.
 
«Hjelmeland» er ferdig i Sogn, skal gå noen måneder for «Hydra» som skal til Ølen for å installere brenselceller.
 
«Hjelmeland» er ferdig i Sogn, skal gå noen måneder for «Hydra» som skal til Ølen for å installere brenselceller.
Leste en artikkel der Norled sa at ferjene ikke ville bli konvertert til hydrogendrift, pga for høye kostnader, regnet med det ble et veldig kostbart prosjekt
 
Leste en artikkel der Norled sa at ferjene ikke ville bli konvertert til hydrogendrift, pga for høye kostnader, regnet med det ble et veldig kostbart prosjekt
Kontrakten på Hjelmelandssambandet var en utviklingskontrakt i regi av SVV. Krav om at en av ferjene skulle gå på 50% hydrogen.
 
Kontrakten på Hjelmelandssambandet var en utviklingskontrakt i regi av SVV. Krav om at en av ferjene skulle gå på 50% hydrogen.
Stemmer, men Norled holdt åpen muligheten for også hydrogen-drift på "Nesvik", "Hidle" og "Ombo", men pr. idag blir kostnadene for store i denne omgang.
Var også snakk om å bygge et bunkersanlegg for de 4 ferjene, men også dette er satt ut i det blå.
 
Ja MF Lyngen hadde kansje vært et godt alternativ på Nesna - Levang i hvertfall når vi begynner og se trafikkøkning til våren.
og MF Trondenes har vel egentlig fungert greit på Nesnaøyene under fraværet av MF Røsund
den usikkerhet som skapes med materiel som ikke har god regularitet sliter vell både på de reisende og ikke minst på mannskapet.
En må vel være så ærlig og si at tiden har sprunget fra ferger som MF Røsund.
man kan jo også lure på om ikke Nordland fylkeskommune gjorde vurderinger med hesyn til materiell under tildelingen i dette anbudet
med og ikke stille krav til alder på materiellet som skulle benyttes.
MF Lyngen er jo fort 20 år den, men fremstår som en ok ferge både med hensyn til passasjerkomfort og kapasitet på bildekk. manøveregenskapene er vel bra de også.
får ihverfall håpe at dette spørsmålet om og sette inn MF Lyngen blir reist ovenfor de som skal bestemme dette
 
Mye tyder jo på at de problemer som har skjedd på Røsund, er en årsak som følger av at hun er moden for å sendes til salgslaget.. har nesten ikke hatt en stabil driftsdag på Nesnaøyene i høst/vinter..
 
Ja MF Lyngen hadde kansje vært et godt alternativ på Nesna - Levang i hvertfall når vi begynner og se trafikkøkning til våren.
og MF Trondenes har vel egentlig fungert greit på Nesnaøyene under fraværet av MF Røsund
den usikkerhet som skapes med materiel som ikke har god regularitet sliter vell både på de reisende og ikke minst på mannskapet.
En må vel være så ærlig og si at tiden har sprunget fra ferger som MF Røsund.
man kan jo også lure på om ikke Nordland fylkeskommune gjorde vurderinger med hesyn til materiell under tildelingen i dette anbudet
med og ikke stille krav til alder på materiellet som skulle benyttes.
MF Lyngen er jo fort 20 år den, men fremstår som en ok ferge både med hensyn til passasjerkomfort og kapasitet på bildekk. manøveregenskapene er vel bra de også.
får ihverfall håpe at dette spørsmålet om og sette inn MF Lyngen blir reist ovenfor de som skal bestemme dette
Hadde vært mye bedre enn at den ligger i kaldt opplag i Eidkjosen
 
Back
Top