Fjord 1 - Bygg nr. 136-140 ved Havyard Ship Technology, Havyard 936 "Hadarøy/Suløy/Giskøy/Rovdehorn/Skopphorn"

"Skopphorn" på beddinga hos Cemre Shipyard
Skopphorn.jpg

Foto: Ukjent via Cemre Shipyard
 
Ny ferje på Hareid-Sulesund overlevert

Havyard Group overleverer i dag ferje nummer to til Fjord1 og strekninga Hareid-Sulesund.

Med det kommer to av tre nye ferjer på plass. Den tredje skal komme i mars og da er et av de mest trafikkerte sambandene i landet totalfornyet.Ferjene som går på Hareid-Sulesund er Havyard 936-design og den første trioen i første av ei lang rekke ferjer der Havyard Group både leverer design, framdrift, broløsninger og bygger ferja.

Konsernsjef Geir Johan Bakke sier Havyard med disse ferjene tar i bruk totalkompetansen de har i konsernet og samspillet mellom design-, elektro og verftsmiljø.
  • -På denne måten har vi greid å utvikle ferjer med ekstremt lavt energiforbruk.
  • -I tillegg kommer som ren bonus at på denne strekninga er alle bilene om bord "elbiler" fordi de flytter seg ved hjelp av elektrisk strøm og batteri.
Havyard Ship Technology har allerede levert flere batteriferjer og nå kommer nye tolv batteriferjer fra Havyard. Slik blir Havyard den største og ledende aktøren innen det grønne skiftet på norske fjorder, og dermed også i verden.

Ekstremt lavt energiforbruk

Ferjene over Sulafjorden flytter 120 biler med energiforbruket tilsvarende åtte, ni middels elbiler.

På en vanlig overfart skal det brukes batteri når ladesystemene på land er klar, men dersom ferjene må bruke backup-energi, så blir det brukt biodiesel. I tillegg har ferja verktøy som gir mannskapet et ekstra sett øyne når det gjelder energibruk.

"Suløy"
doc_1746_4.jpg

Foto: Ukjent via Havyard
 
Ser at dei to fergene, "Rovdehorn" og "Skopphorn" for sambandet Sykkylven-Magerholm, blir litt annerleis en dei tre på Hareid-Sulesund da dei ikkje har baugport samt at dei har litt mindre batterikapasiet...
 
Fjord1 glade for å ha sikra seg Hareid-Sulesund

Nydøypte ferjer i populær rute


– Det er kjekt å vinne nye samband. Og det var spesielt kjekt å vinne akkurat dette sambandet. Ikkje sant, Per?

Fjord1-sjef Dagfinn Neteland kikar bort på skipsreiar Per Sævik – som nikkar samtykkande.

Ein medieforskar bladde ein gong igjennom ein årgang og sa at ho ikkje hadde sett nokon anna avis med fleire bilete av båtar på trykk enn Sunnmørsposten. Her får ho to til: Bilferjene «Suløy» og «Hadarøy».

Vann ferjeanbod
Fjord 1 vann tilbake sambandet Hareid-Sulesund frå 1. januar.

Det er her dei to ferjene går, så dei er allereie blitt varme i thrusterane sine.

Torsdag var det på tide å døype dei to einegga tvillingskipa. Ja, for dei ser akkurat like ut.

Dåpen fann stad ved Hjørungavåg i Hareid. Hornmusikken spela, det var talar – og kakeservering.

Det ærefulle gudmoroppdraget var overlate til dei to fylkespolitikarane Kristin Sørheim (Sp) og Gunn Berit Gjerde (V) – begge i sin finaste bunadstas.

Les meir på sidene til Sunnmørsposten (Krever innlogging)

"Suløy" og "Hadarøy"
08NYHferjkene.jpg

Foto: Terje Engås
 
Elferjer reduserer utslepp like mykje som 87.500 bilar

SOGNEFJORDEN (NRK): Innan 2021 vil 70 elektriske bilferjer ha kutta CO₂-utsleppet tilsvarande utsleppet frå 87.500 personbilar.

Vi glir utover Sognefjorden utan at vi høyrer noko form for motorstøy frå «Giskøy». Avstanden til skipsverftet Havyard Leirvik der ferja er bygd blir gradvis større. Lengst nede i skipet, under havoverflata, ligg eigne rom for mottak av straum og overføring til batteria. Ei stor og tung metalldør blir opna.

– Her har vi batteria våre. Totalt har vi 35 tonn med batteri på skipet, fortel Erlend Hatleberg, prosjektleiar for batteriferjene ved Havyard Leirvik. Batteria er kvite og det luktar nymåla.

Reiarlaget Fjord1 skal snart ta «Giskøy» i bruk i eit samband på Sunnmøre. Innan den tid skal ferja gjennom fleire testar på Sognefjorden, som NRK er med på.

Jan-Ove Høyum har ansvaret for maten om bord og for å frakte folk til og frå ferja.

– Det er kjekt at vi bygger ein båt som bidreg til eit betre miljø, seier han.

Les meir på sidene til NRK Sogn og Fjordane
 
Havyard ferries making the fjords greener

Havyard delivered the third battery-run ferry for the Hareid–Sulesund route to Fjord1 today, and the Sulafjord is thereby ready to become a green fjord.

In order to deliver ferries with extremely low energy consumption, Havyard has developed digital ferry models and incorporated them into a ‘digital Sulafjord’ made with unique weather data from the area.

The Norwegian Public Roads Administration has invested over NOK 100 million in measurement masts and buoys in the Sulafjord. These provide data about wind, current, temperature, wave height and wave length that Norwegian researchers have not previously had, and that provide a unique insight into a fjord.

Havyard uses these data in its work on developing the new ferries that are set to cross the Sulafjord. R&D Manager Kristian Steinsvik explains that they have used the data on weather, wind, currents and waves to digitally recreate the conditions in the Sulafjord. In this virtual test tank of a fjord, a digital model of the ferry was tested, among other things to optimise the shape of the hull. The process also includes variables related to the ferry’s operation profile with many and frequent dockings.

‘In this way, we have managed to develop ferries with extremely low energy consumption using a battery system that is not only designed for fair weather, but that also enables fully-electric operation in rough weather.’

The planned battery-operation of the ferries on the Hareid–Sulesund route will reduce CO2 emissions by about 90 per cent when compared to them running on traditional fuel. This is a reduction of almost 8,000 tonnes of CO2 per year.

Cutting energy consumption
Havyard Group has had a long-term systematic focus on development work related to optimisation of hull lines and energy consumption. Using its own calculation cluster as its virtual test tank, it has over time delivered increasingly green vessels for offshore operations, support vessels for wind farms, a record number of ferries, and now also the design for the Kystruten coastal route.

CEO of Havyard Group Geir Johan Bakke says that the calculation methods and virtual testing of models against weather, wind and wave data have gone a long way in optimising the vessels and cutting energy consumption.

‘Our goal has been to develop a realistic model that recreates what we see in real life, and we are constantly receiving confirmation that the modelling is in line with reality when the vessels are put into operation. This way of working is good news for both our customers and the environment.’


Green shift on the fjords – global benefits
The ferries that are set to run the Hareid–Sulesund route this winter are the first three in a long line of ferries where Havyard Group has delivered the design, propulsion, bridge solutions and ferry construction. The ferry deliveries make Havyard the biggest and leading player in the green shift on the Norwegian fjords and thereby in the world.

In the marine equivalent to the Paris Agreement entered into last spring under the IMO (the International Maritime Organization), nations agreed to halve the total marine greenhouse gas emissions by 2050.

‘This sets the guidelines for the authorities, our customers and ourselves, but these ferries and the work we have conducted and will conduct with Kystruten shows that we can meet the requirements by a good margin, as seen here with our ferries cutting emissions by 90 per cent.’

The ferries crossing the Sulafjord transport 120 cars with the same power drain consumption as eight or nine medium-sized electric cars.

‘As a bonus, on this route, all the cars on board could be called “electric” cars, since they are transported using electrical power and batteries.’

Kilde: Havyard

"Giskøy"
doc_1757_4.jpg

Foto: Stig Breidvik
 
"Dåpsseremonien startar klokka 15.00 ved Magerholm ferjekai. Fjord1 opplyser at dei serverer kaker, svele og kaffi. Det vert høve til å gå om bord i «Rovdehorn»"
 
Heile sju forsøk måtte til for å knuse flaska for å døype "Skopphorn" på tirsdag...
Skopphorn7.jpg


...mens berre to forsøk for "Rovdehorn"
Rovdehorn2.jpg

Begge foto: © Oddgeir Refvik
 
Back
Top