Hydrolift AS - ONE HULL, NINE VESSELS

Refvik

Administrator
Staff member
ONE HULL - NINE VESSELS

Hydrolift has developed a modular product platform for the professional boat market, where the customer can choose from various standard options for easier maintenance and higher operating hours.

Hydrolift.jpg

Illustrasjon: Hydrolift
 
RS 176 er Idar Ulstein Class "Leif-Erik Simonsen", så dette er RS 175 Smart Saver
Smart Saver.jpg
Illustrasjon: Hydrolift
 
RS175 "Wilhelm Wilhelmsen" døpes 9. Januar, fra Redningsselskapet:

Møt RS 175, vårt siste tilskudd i flåten. Her ser du den på tur fra Hydrolift i Fredrikstad til basen vår på Lysaker hvor den døpes i morgen kl. 15. RS 175 er smart fordi den har teknologi som kan bistå mannskapet i å ta gode avgjørelser. Bærekraftig fordi den reduserer klimagassutslipp.

View attachment GP2z3hgDHxjp1QkBAN_AF62rd44bbmdjAAAF.mp4
Video: NSSR
 
Redningsselskapets bærekraftige og framtidsrettet skøyte døpt
Tirsdag ble RS 175 «Wilhelm Wilhelmsen» døpt på basen i Lysaker. – Redningsskøyta er en første milepæl i å nå ambisjonen om en smart og utslippsfri fremtid, sier president i Redningsselskapet, Jon Rysst.
8ccb2fc8-99c3-49c1-8713-bd1c8ff309de-w_576_h_2000.jpg

Tirsdag ble RS 175 «Wilhelm Wilhelmsen» høytidelig døpt på Lysaker. Den nye skøyta er første milepæl i å nå ambisjonen om en grønnere flåte og maritim næring. Fra venstre: Gudmor Ninni Wilhelmsen, datter Monica Wilhelmsen, generalsekretær i Redningsselskapet, Grete Herlofson og president Jon Rysst. FOTO: Karina Halvorsen/ Redningsselskapet
Den nye redningsskøyten er bygget hos Hydrolift AS og skal primært være stasjonert i Oslofjorden mellom Lysaker og Horten.

– Redningsskøyta har teknologi som skal bistå mannskapet til å ta smarte og effektive avgjørelser i søk og redningsoperasjoner, i slep og andre krevende operasjoner. Den er også bærekraftig fordi den har lavere utslipp og er mer energieffektiv, sier president i Redningsselskapet Jon Rysst.

Vil styrke Redningsselskapets arbeid​

Dagens gudmor Ninni Wilhelmsen ble invitert ned til redningsskøyta for å gi den sitt navn. Tom Wilhelmsens Stiftelse, ved styreleder Thomas Wilhelmsen, besluttet i 2021 at Stiftelsen ville donere penger til utvikling, design og bygging av den nye redningsskøyta for å hedre sin maritime arv og bidra til økt sikkerhet på havet.

– Med ny teknologi og tung ekspertise fra både Redningsselskapet og Wilhelmsen, er vi overbevist om at den nye redningsskøyta «Wilhelm Wilhelmsen» vil styrke det livsviktige arbeidet Redningsselskapet utfører, sier Thomas Wilhelmsen, styreleder for Skipsreder Tom Wilhelmsens Stiftelse og legger til:
– Partnerskapet går hånd i hånd med Wilhelmsen-gruppens visjon om å forme den maritime industrien. Vi samarbeider om å utstyre fartøyet med banebrytende teknologier og løsninger, og drar nytte av vår felles maritime ekspertise.

Samler data og informasjon​

Redningsskøyta RS 175 «Wilhelm Wilhelmsen» har systemer som gir verdifull data og informasjon, og gjør det mulig å stadig utvikle skøyta videre. Informasjonen deles med leverandørene slik at teknologien ombord over tid blir enda mer intelligent.

I tillegg har RS 175 systemer som gjør den mer bærekraftig, blant annet gjennom å overvåke drivlinjer og drivstoffbruk.

– Den nye redningsskøyta skal i så måte være under stadig utvikling. Informasjon og erfaring vi samler inn fører til et smartere og mer bærekraftig fartøy, og gir oss kunnskap som også kommer Redningsselskapets øvrige flåte til gode, sier president Jon Rysst.

– En fantastisk gave​

Donasjonen fra Tom Wilhelmsen Stiftelsen er en utrolig raus donasjon som skal styrke flåten vår, og ikke minst bidra til å realisere Redningsselskapets formål om å redde liv og berge verdier.

– For å kunne satse på fremtidens redningstjeneste så må vi ha modige donatorer med på laget. Dette er rett og slett en fantastisk gave fra Tom Wilhelmsens Stiftelse, sier generalsekretær i Redningsselskapet, Grete Herlofson.

– Vi ønsker å bruke RS 175 til å teste ut og videreutvikle ny teknologi i tett samarbeid med og gjennom å utfordre leverandørindustrien og samarbeidspartnere, med mål om å finne «grønnere» og bærekraftige beredskapsløsninger for fremtiden, sier Herlofson.​
 
Back
Top