Jiangsu Sunline Deepsea Fisheries Co., Yard no H6537 ved Guangzhou Wenchong Shipyard, VS 6206 FT "Shen Lan"

rd77

Active Member
Hi all,

I don't think we have this one on our new forum yet:

https://www.wartsila.com/media/news...sustainable-krill-fishing-in-antarctic-waters

Her name appears to be SHEN LAN: http://www.marketwired.com/press-re...nture-china-with-shanghai-chonghe-2208122.htm

Some contracts have been awarded in the meantime, so the project appears to be proceeding: http://www.fiskerforum.dk/en/news/b/carsoes-china-breakthrough

ship-design_krill-fishing.tmb-tmb1366.png

Source: Wärtsilä
 
Norsk-kinesisk kappløp om krill – bygger 115 meter krilltråler

Samtidig som Norge forbereder utdeling av ytterligere tre konsesjoner for krilltråling i Antarktis, bygger et kinesisk selskap en avansert stor krilltråler. Det er duket for et kappløp mellom Kina og Norge for å sikre seg en størst mulig andel av de enorme krillressursene.

Norge kommer til å øke antallet krillkonsesjonerer i Antarktis fra fire til seks. Nå er de tre konsesjonene til Aker Biomarine Antarctic AS i drift, mens konsesjonen til tråleren Juvel, hvor eierselskapet i fjor gikk konkurs, for øyeblikket ikke er i bruk. I praksis vil norsk kapasitet i krillfisket bli doblet i løpet av kort tid. Dette sitter ikke kineserne stille og ser på.

Den kinesiske krilltråleren blir 115 meter lang, og bygges ved det kinesiske verftet Guangzhou Wenchong Shipyard Co. Ltd.”. Eier av skipet Jiangsu Sunline Deep Sea Fisheries Co. Ltd. i Shanghai. Tråleren er designet av norske Wärtsilä Ship Design.

Les meir på sidene til Kystmagasinet
 
Back
Top