Offshoretråden - Bilder, Salg og Generell Info

Haskeland

Member

DOF Rederi AS - Sale of vessel

DOF Rederi AS, a wholly owned subsidiary of DOF ASA, has completed the sale of the PSV Skandi Buchan (MT 6000 design, built in 2002) to an international buyer. The vessel will be delivered to the new owner in January 2021. The gain from the sale is approximately NOK 16 million.

Mons Aase, CEO states: I am very pleased with the sale of Skandi Buchan at a sales price higher than the latest brokers estimates.
Ser i følge Equasis at Gardline er registrert som eigar på Skandi Buchan. Nytt flagg er Panama. Skifta destinasjon til CCB i dag. Ser også at den er sletta når eg søker i IMO-registeret. Saksa neste?
 

Arild B.

Well-Known Member
"Edda Fauna" og "Edda Flora" ombygges til hybridfremdrift på Kolstøneset.


004.JPG
 

Gta

New Member
Ser at gamle NORMAND JARL (Imo: 8304816) er på vei mot Alang, India under navnet THANOS, ser ut som den sleper på noe så er usikker på om den skal hugges eller ikke, har alltid likt UT 712 designet så håper den får seile noen år til :)
 
Ser at gamle NORMAND JARL (Imo: 8304816) er på vei mot Alang, India under navnet THANOS, ser ut som den sleper på noe så er usikker på om den skal hugges eller ikke, har alltid likt UT 712 designet så håper den får seile noen år til :)
Tenker at den blir spiker, dessverre. Ikke unormalt å seile med "slepefart" når fartøyet uansett er på vei til opphugging.
 

Gta

New Member
Tenker at den blir spiker, dessverre. Ikke unormalt å seile med "slepefart" når fartøyet uansett er på vei til opphugging.
Sant nok, men da den sist ble sett seilte den med 4,9 knop og med status "Restricted Manoeuvrability" så tenkte at den sikkert slepte på noe, kan også hende at både den og det eventuelle slepet havner på stranden, skal nå følge med på den :)
 

Refvik

Administrator
Staff member
GC Rieber Shipping: Sale of vessel

GC Rieber Shipping has entered into an agreement to sell the IMR / Walk-to-Workvessel Polar Queen, built at Freire Shipyard in 2011. The gangway onboard the vessel is excluded from the sale and will remain an asset for GC Rieber Shipping's vessels.

The sale is expected to be completed in March 2021 and will result in a positive
liquidity effect of approximately NOK 22 million after repayment of the vessel`s
outstanding debt.

The sale to the undisclosed buyer will see the vessel leave the offshore
industry.

"This is the second sale of vessels since August 2020 and provides GC Rieber
Shipping with a further strengthened balance sheet, enabling us to deliver on our strategy to develop new profitable and sustainable maritime projects", Einar Ytredal, CEO of GC Rieber Shipping commented.
 
Top