Strandfaraskip Landsins, Bygg nr. 49 ved GS Marine, Kombinert bil- og passasjerkatamaran "Erla Kongsdóttir"

Refvik

Administrator
Staff member
Sande-selskap med gjennombrot på Færøyane

- Dette vil revolusjonere måten å tenke hurtigbåt på.

Det seier skipsingeniør og båtutviklar Ingebjørn Aasheim ved GS Marine.

Gursken-selskapet har nyleg signert kontrakt om bygging av ein 27 meter lang karbonfiber-katamaran med det statlege færiske transportselskapet Strandfaraskip Landsins.

Men det kan verte mykje meir, og det er heller ikkje snakk om ein vanleg katamaran.

- Vi leverer i praksis eit komplett transportsystem, seier Aasheim.

Lærdom frå offshore vind
Katamaranen vert spesialbygd for å frakte turistar og andre reisande til øyar og andre utpostar på Færøyane.

Hittil har dette vore vanskeleg på grunn av mykje sjø og dårlege landingstilhøve, dels med steile klipper.

Men Gursken-selskapet meiner å ha løyst dette problemet ved å byggje katamaranen slik at han automatisk kan koplast fast i baugen til ei spesialbygd kailøysing i stål.

- I offshore vind-industrien har ein slike løysingar, men dette er ikkje brukt før mellom eit fast anlegg på land og ein båt, seier Aasheim.

Billeg kailøysing
Det er selskapet Undertun Industrier som skal levere det modulbaserte kaisystemet.

- Nøkkelen er at dette er billeg å produsere, og kan setjast opp dei fleste stader, seier Aasheim.

Katamaranen vert festa i baugen til kaisystemet, slik at det berre er akterenden som vil bevege seg i bølgjene.

- Systemet vil fungere godt i bølgjer opp til 1,5 meter, seier Aasheim.

Batterihybrid
Den første katamaranen av den nye typen skal kunne ta 97 passasjerar og tre bilar.

I utgangspunktet skal katamaranen brukast til den stadig aukande turisttrafikken på øygruppa, men skal også fungere som reserveløysing for dei ordinære ferjene for Strandfaraskip Landsins.

Katamaranen vert ein batterihybrid.

- Han skal kunne gå rundt 1,5 time på batteri, slik at det vert ei heilt utsleppsfri og stille reise inn til fuglefjell og naturreservat, seier Aasheim.

Arbeidet på den nye katamaranen skal starte 1. mai og vare i eitt år.

Les meir på sidene til Nett.no (Krever innlogging)

GS-Marine-katamaran-Faeroeyane.jpg


GS-Marine-katamaran-Faeroeyane-2.jpg

Illustrasjoner: GS Marine
 
Står vel noe slikt som at 6 sjømenn roper varsko i et åpent brev til myndighetene, og krever at båten tas ut av trafikk på vinteren
 

Nå vil det være, mellom jul og nyttår, at det nye skipet til Strandferðir, Erla Kongsdóttir, skal repareres. Hilmar Eliasen, leder for Strandferðslan, sier at hun vil bli satt tilbake på seilasen etter et nyttår, men dagen er ikke satt ennå.

Erla Kongsdóttir fikk en vanskelig start, på et av båtens første turer mellom Nólsoynna og Havnina, knuste to ruter i passasjersalongen. Ingen visste hvorfor de knuste, men det var ikke fordi hun fikk en sjø, da det var tørt inne i salongen. Og ellers var det på le side at rutene knuste.

Hilmar Eliasen sier at nå prøver de å få Erla Kongsdóttir til å seile igjen, så nå skal vinduene i salongen byttes. Og for å være sikker skal alle vinduene byttes ut. Det er en jobb som vil bli gjort på Færøyene, og det vil være over jul og nyttår, det vil bli gjort.

Så sant hun blir klar etter nyttår skal hun rett tilbake til Nólsoy-ruten, mens Ternan vil være på verft i hele januar.

Men så er spørsmålet, hvorfor knuste rutene, det var ikke fra havet. Hilmar Eliasen sier at det er ett spørsmål en får ta for seg selv. Rutene blir byttet ut, alt blir registrert, og så vil det være ett spørsmål mellom klassen, leverandøren og forsikringsselskapet.

- Vi tenker først og fremst på å få Erla Kongsdóttir tilbake til seiling, så får det andre komme etterpå, sier sjefen for Strandferðslan.

(fritt oversatt ved hjelp av google translate fra islandsk - færøyisk er ikke tilgjengelig)
 
Back
Top