Yara Norge, Bygg nr. 909 Vard Brattvaag, MT 2007 "Yara Birkeland"

Refvik

Administrator
Staff member
Her testar dei verdas første sjølvstyrte skip - designa på Sunnmøre

Prestisjeprosjektet med konteinerskipet Yara Birkeland blei torsdag testa ved SINTEF i Trondheim.

Herøy-selskapet Marin Teknikk kunne torsdag for første gong vise fram korleis deira siste prosjekt blir sjåande ut.

– Dette er heilt fantastisk, seier ein oppglødd salsdirektør Richard Gjerde i Marin Teknikk til smp.no då testen er over.

Skipsdesignarane frå Sunnmøre har teikna det som ligg an til å bli det første sjølvstyrte skipet i verda - iallfall i kommersiell drift. Skipet som etter planen skal driftas autonomt frå 2020, vil få namnet «Yara Birkeland» etter fysikaren Kristian Birkeland.

Les mere på sidene til Sunnmørsposten


Foto: Ned Alley / NTB Scanpix
 

Refvik

Administrator
Staff member
Modelltest av sjølvstyrt skip gjekk betre enn venta:
Stor interesse for verdsnyheit - og lokale verft vil bygge

Designarane frå Herøy får allereie førespurnader frå transportørar. Og kanskje får eit lokalt verft jobben med å bygge verdas første sjølvstyrte skip.
  • Konteinerskipet «Yara Birkeland» ligg an til å bli det første sjølvstyrt skipet i verda - og ha heilelektrisk framdrift.
  • Skal frakte kring 120 konteinarar ein til to gongar dagleg mellom Yara-fabrikken i Porsgrunn og hamnene i Breivik og Larvik. I dag fraktas desse ein og ein på trailer.
  • Ved full autonom drift av anlegg og skip vil ein kutte utslepp med kring 750 tonn CO₂ i årleg og bruke langt mindre energi. ifølgje Enova.
Torsdag var det klart for å vise fram korleis det som ligg an til å bli verdas første sjølvstyrte skip, skal sjå ut og oppfører seg i vatnet.

Herøy-selskapet Marin Teknikk har teikna skipet som vil få namnet «Yara Birkeland». Pressa og gjestar var invitert til demonstrasjon av ein seks meter lang og 2,4 tonn tung modell ved SINTEF sitt Havlaboratorium i Trondheim. Dette var første gong ein fekk sjå konkret korleis skipet vil sjå ut.

Då kunne ein nøgd Svein-Rune Gjerde ved Marin Teknikk avsløre at testane viser betre resultat enn venta.

– Testane starta måndag og resultatet er betre enn vi hadde berekna teoretisk, seier Gjerde.

Lokale verft vil bygge
Herøy-bedrifta gjer designjobben, medan Kongsberg Gruppen utviklar teknologien og SINTEF Ocean står for testing.

Marin Teknikk har merka at det er stor interesse kring arbeidet dei gjer.

– Det har vore veldig mykje media, både her til lands og internasjonalt. Men også ein del selskap som driv med transport av konteinarar har teke kontakt og forhøyrt seg om prosjektet, seier Gjerde.

Arbeidet går i raskt tempo ettersom Yara vil ta i bruk skipet allereie om eit års tid. Difor vil ei avgjerd om kvar skipet skal byggast også skje raskt – allereie no i haust.

Smp.no kjenner til at fleire verft på Nordvestlandet er med i konkurransen.

Les mere på sidene til Sunnmørsposten
 

Refvik

Administrator
Staff member
6 norske verft konkurrerer om Yara Birkeland

Ingen beslutning er foreløpig tatt om hvem som skal få oppdraget med å bygge verdens første autonome elektriske containerskip. Det sier teknisk sjef Ketil Olaf Paulsen i Kongsberg maritime. 6 norske verft deltar i konkurransen.

– Stålet skal skjæres i januar 2018. Skipet skal stå ferdig våren2019. Det tar lenger tid å bygge en autonom kran enn et autonomt skip! sier Paulsen. I følge Paulsen skal selskapet ta en beslutning om hvem som får oppdraget om svært kort tid.

– Yara Birkeland skal gå i containerfrakt fra Herøya til Brevik. Skipet kan spare opp mot 40.000 lastebiltransporter fra den befolkede veistrekningen gjennom Porsgrund. Støy, støv, bråk og slitasje på veiene kan være en saga blott, sier Paulsen.

Sjøfartsdirektoratet og Kystverket er positive til prosjektet. Vi har mottatt sterk støtte fra norske myndigheter! sier Paulsen. DNV har godkjent det tekniske systemet, forteller Paulsen. Skipet og prosjektet blir presentert i sin helhet i Skipsrevyens desemberutgave.

Les mere på sidene til Skipsrevyen
 

Lorentz

New Member
Noen som har hørt noe mer?
Fikk svar :)

Yara innrømmer motvillig at prestisjeskipet «Yara Birkeland» er forsinket.

- Det er litt mer komplisert å bygge en slik båt enn vi tenkte i de innledende møtene, der en ikke hadde bestemt størrelse men bare visste at det skulle være en containerbåt, forteller Ketil Olaf Paulsen i Kongsberg Maritime, til Skipsrevyen.
Stålet skulle etter planen skjæres i januar i år. Det uttalte han til Skipsrevyen i november i fjor.

https://www.skipsrevyen.no/article/yaras-prestisjeskip-forsinket/
 

Refvik

Administrator
Staff member
Seks verft konkurrerer om Yara Birkeland

Om få dagar vil Yara offentleggjere kva verft som får prestisjeoppdraget med å byggje heilelektriske Yara Birkeland.

- Det er seks verft som har rekna på prosjektet. Av desse er det fleire norske verft, opplyser finans- og logistikksjef Bjørn Tore Orvik i Yara Porsgrunn til NETT NO.

Orvik deltok på Fosnavågkonferansen torsdag, og fortalde om prosjektet der Yara Birkland skal erstatte opptil 100 dieseldrevne lastebilturar frå Yara sin gjødselfabrikk i Porsgrunn til utskipingshamnene i Brevik og Larvik.

- Det vil ta rundt 12 månader å byggje skipet, slik at her har vi ikkje hatt hastverk. Derimot er det krevjande å få på plass alt som trengst av anlegg på land.

Det er ikkje berre skipet som vert autonomt, det vert også konseptet på Herøya som skal sørgje for at skip blir fortøygd, lasta og lossa automatisk og elektrisk.

Orvik seier at det vil ta rundt to år før alle prosessane vert autonome.

- Vi startar med to mann om bord i skipet, men etter to år er planen at alt skal skje autonomt.

Yara Birkeland vert 80 meter lang, 14,8 meter brei og ha ei djupne på 12 meter.
Normalt vil skipet gå med ei fart på 6-7 knop.

- Om det skulle skje ein krisesituasjon, skal skipet kunne stoppe heil opp på to båtlengder med ei fart på ti knop, seier Orvik.

Les meir på sidene til Nett.no (Krever innlogging)
 

Refvik

Administrator
Staff member
Beslutningen om hvem som skal bygge Yara Birkeland utsatt igjen

– Dersom vi ikke får noen overraskelser med så mange verdensnyheter i et prosjekt, er det en overraskelse i seg selv, sier prosjektlederen i Yara om verdens første autonome kontainerskip.

Yara er fortsatt ikke klare til å kunngjøre hvilket verft som skal bygge verdenssensasjonen.

– Det er et varierende antall aktører som er potensielle. Vi er kommet langt i prosessen, men vil ikke kunngjøre noe før vi har inngått en kontrakt, sier Bjørn Tore Orvik, til Sysla.no.

Prosjektsjefen i Yara beskrives som den viktigste drivkraften bak Yaras satsing på verdens første helelektriske- og helautonome containerskip.

Opprinnelig skulle han kunngjøre hvem som fikk kontrakten med å bygge fartøyet i slutten av 2017. Så ble det utsatt til første kvartal 2018.

Seks verft
I juni sa Orvik til Nett.no at det er seks verft som har regnet på prosjektet, hvorav flere norske.

Først i månedsskiftet september / oktober venter han å kunne gå ut med hvem som skal bygge Yara Birkeland, som etter hvert skal bli verdens første autonome skip, sier Orvik nå.

– Hva skyldes utsettelsene?

– Hovedgrunnen er at vi vil ha på plass det som skal skje på landsiden før vi går i gang med byggingen av skipet.

Les meir på sidene til Nett.no (Krever innlogging)
 

Refvik

Administrator
Staff member
VARD SECURES CONTRACT FOR ONE AUTONOMOUS AND ELECTRIC-DRIVEN CONTAINER VESSEL FOR YARA

Singapore, 15 August 2018 – Vard Holdings Limited (“VARD” or the “Company”), one of the major global designers and shipbuilders of specialized vessels, is pleased to announce that it has secured a contract for the building of one autonomous and electric-driven container vessel for YARA in Norway. The contract value is approximately NOK 250 million.

The world’s first autonomous and electric-driven container vessel, to be named Yara Birkeland, will be delivered from VARD in Brevik in early 2020. After delivery, the vessel will gradually move from manned operations to fully autonomous operations by 2022.

The vessel will operate in Norway, in a cargo transit between YARA’s plant in Porsgrunn to ports in Brevik and Larvik. With a length of 80 meters and a beam of 15 meters, the vessel will have a cargo capacity of 120 TEU (twenty-foot equivalent unit), replacing 40,000 truck journeys a year. Yara Birkeland will reduce nitrogen oxides (“NOx”) and carbon dioxide (“CO2”) emissions, and improve road safety in a densely populated urban area.

Mr. Roy Reite, CEO and Executive Director of VARD, commented: “We are honored to be chosen as YARA’s partner in this innovative and exciting project. With a longstanding experience in building state-of-the-art and tailor-made specialized vessels, we are excited to be given the opportunity to build the world’s first autonomous and electric-driven container vessel. It is a pleasure to welcome YARA and KONGSBERG to VARD, and we look forward to working closely with all parties involved.”

Mr. Svein Tore Holsether, President and CEO of YARA, said: “A vessel like Yara Birkeland has never been built before, and we rely on teaming up with partners with an entrepreneurial mindset and cutting edge expertise. VARD combines experience in customized ship building with leading innovation, and will deliver a game-changing vessel which will help us lower our emissions, and contribute to feeding the world while protecting the planet.”

The vessel is scheduled for delivery from Vard Brevik in Norway in Q1 2020. The hull will be delivered from Vard Braila in Romania.

The vessel is designed by Marin Teknikk, in close cooperation with YARA and other involved partners. KONGSBERG is responsible for the enabling technologies onboard, including the sensors and integration required for remote and autonomous operations.

The project was initiated in an effort to improve the logistics at YARA’s Porsgrunn fertilizer plant. Every day, more than 100 diesel truck journeys are needed to transport products from YARA in Porsgrunn to ports in Brevik and Larvik, where the company ships products to customers around the world. With this new autonomous battery-driven container vessel, YARA progresses from road freight to sea freight, thereby reducing noise and dust emissions, improving local road safety, and reducing NOx and CO2 emissions.

YARA was founded in 1905 to solve emerging famine in Europe. The company’s crop nutrition solutions and precision farming offerings allow farmers to increase yields and improve product quality while reducing environmental impact. YARA’s environmental and industrial solutions aim to improve air quality and reduce emissions, and are key ingredients in the production of a wide range of products. Headquartered in Oslo, Norway, the company has a worldwide presence with more than 17,000 employees and operations in over 60 countries. www.yara.com

The contract has been entered into in the ordinary course of business of the Company. It is not expected to have any material impact on the earnings per share or the net tangible assets per share of the Company for the current financial year. None of the Directors or the controlling shareholders of the Company have any interest, direct or indirect, in the above contract.

MT 2007 "Yara Birkeland"

Illustrasjon: Marin Teknikk
 

Refvik

Administrator
Staff member
I gang med verdens første selvkjørende containerskip

14. desember ble stålet til Yara Birkeland kuttet i Romania. Byggingen av skroget til Yara Birkeland starter nå ved Vards verft i Romania. Når skroget er ferdig sommeren 2019 taues det til Vard Brevik for utrustning og testing før skipet overleveres til Yara første kvartal 2020.

– Dette er en milepæl i arbeidet med å få til nye klimaløsninger i industrien. Når vi får Yara Birkeland på sjøen vil vi erstatte 40 000 turer med dieseldreven lastebiltransport hvert år, forteller Bjørn Tore Orvik, initiativtaker og prosjektleder for Yara Birkeland, i en pressemelding.

Fra 2020 vil Yara Birkeland gå i rute mellom Yaras gjødselfabrikk i Porsgrunn og havnene i Larvik og Brevik. Under Zero-konferansen i november vant Yara Birkeland Næringslivets Klimapris.

– Skjæringen av stålet er begynnelsen på fjerning av støv og støy fra lokalmiljøet gjennom redusert trafikk samt reduserte utslipp. Yara Birkeland viser at det er mulig å innføre nullutslippsløsninger innen transportsektoren innen 2030. Etter mye planlegging er det godt å se det første steget av realiseringen av Yara Birkeland, sier Orvik.

Les meir på sidene til Maritimt Magasin


Foto: Ukjent via Yara
 

Refvik

Administrator
Staff member
Ser ut til at skroget til "Yara Birkeland" er klar til sjøsetting i Romania, bilder fra nokre dager siden
image_553eafc5-a774-422a-8bfd-6d9c2f6008e220200224_194353.jpgimage_e98ae394-05ad-4001-a751-57c3530ce55020200224_194349.jpg
Begge foto: via Vard Brailia
 

Refvik

Administrator
Staff member
Nokre bilder til av "Yara Birkeland" før den blei sjøsatt forrige lørdag, altså den 22. Februar





Alle foto: via Vard Brailia
 
Top