Erstatningsskip for Havila Kystruten

Kan jo hende at Havila Kystruten slipper unna med kun å ta passasjerer på erstattningskipa da dei treng vel kjøle- og frysekapasitet også om dei ønsker å ta last?
Min åsikt är,när inte Havila inte får sina egna skipen ut från varvet i tid.Behövs ett fartyg som kan ta 350-700 passagerare att det skall bli omsättning?Ingen ide att öka på skuldbördan med fartyg tex Bremen?Problemet är visso den att det skall bildäck.I Grekland till salu gamla Sally Albatross Louis Cristal med dim 158,9x25,2x5,60 men saknar bildäck isklass 1A.Blue Star Ferries har väl hela sin flotta till salu ,men med isklasser ingen aning.Det är orimligt hur mycket motgångar Havila har,varvet i spanien,Covid,Tyrkiet,men man brukar väl säja motgångar som inte dödar förstärker?Vi här i Kyrkslätt heijar på Johannes Klaebo och HAVILA och hoppas allt löser sej
 
Det er ingen krav om bildekk i anbudet (upphandlingen) for Kystruten, hverken under den gjeldende kontrakten (hverken M/S Spitsbergen eller M/S Lofoten har bildekk) eller den nye kontrakten som gjelder fra 2021. Slike bildekk som skipene til Blue Star Ferries har, vil uansett ikke være mulig å komme til i Kystrutens havner - bildekkene på Hurtigruteskipene og de nye Havilaskipene nås gjennom en bilheis fra lasteluke i skipssiden. Det kan man se i denne videoen.
 
Det er ingen krav om bildekk i anbudet (upphandlingen) for Kystruten, hverken under den gjeldende kontrakten (hverken M/S Spitsbergen eller M/S Lofoten har bildekk) eller den nye kontrakten som gjelder fra 2021. Slike bildekk som skipene til Blue Star Ferries har, vil uansett ikke være mulig å komme til i Kystrutens havner - bildekkene på Hurtigruteskipene og de nye Havilaskipene nås gjennom en bilheis fra lasteluke i skipssiden. Det kan man se i denne videoen.
Takk,fin video.Vi hade ochså en sån sidoport på Apollo III,vi körde mellan Mariehamn-Stockholm,detta var 1979-1982.Har aldrig varit i Norge ? undrar varför det går inte köra med skipe med bildäck om man bygger rampar i hamnarna och sedan kunde skipen göra en s.k. medelhavsförtöjning ,att lägga ner båda förliga ankarna och aktern mot kajn?Sedan kunde man ta hela långtradaren med sej ?
 
Takk,fin video.Vi hade ochså en sån sidoport på Apollo III,vi körde mellan Mariehamn-Stockholm,detta var 1979-1982.Har aldrig varit i Norge ? undrar varför det går inte köra med skipe med bildäck om man bygger rampar i hamnarna och sedan kunde skipen göra en s.k. medelhavsförtöjning ,att lägga ner båda förliga ankarna och aktern mot kajn?Sedan kunde man ta hela långtradaren med sej ?
Ikke verken hensiktsmessig, plass til det, værforhold osv. I tillegg vil det være store kostnader med det og som nevnt så kreves det ikke bildekk på båtene, dette er noe rederiene har lagt opp til selv. Kravet fra staten er kun på frakten og et visst antall pax.
 
Er vel ikke usannsynlig at Havila får utsatt oppstart fra norske myndigheter slik at første skip settes i drift tidlig vår når det er ferdig fra verftet og dermed ikke trenger erstatningsskip. Hurtigruten skal nå kun seile fra Bodø og nordover.
 
That is correct and I repeat previous infos regarding the vessel being chartered by Havila Kystruten: the vessel is not for charter!
And as you have certainly heard, Havila has asked the Maritime authorities in Norway to allow them to reduce the capacity, which makes sense due to the covid-10 Travel restrictions.
 
Yes,I have heard and I read about that also,do you already know if they(kystruten) have got any answered from the Maritime authorities?Thank you Locarno.
 
Sorry, no, I am residing in Germany, so our Norski freinds may have better insider information. Stay safe & healthy!
 
Kein problem,must nur warten!Wir leben jetz sehr schwierigen Zeit.Ich wunsche Ihnen einen schönen abend und bis naher!
 
Back
Top