Ferge og Fergesamband

Bømlo skal gå for Barøy som skal til Bodø Moskenes i sommer som erstatning for MF Bodø.
Batteri/hybridferga "Barøy" får knallhardt kjør på sommerruta framover på kun generatordrift. Med tre turer i døgnet Bodø-Moskenes og tilnærmet ingen liggetid mellom lasting/lossing samt en bunkerskapasitet som tilsier bunkring hver eneste dag blir dette et råkjør for båten.

Blir mange tankbiler å observere langs veiene da alt drivstoffet til sambandet kommer med tankbil helt fra Ålesund. Kan vel ikke bli den store miljøbesparelsen av dette selv om båtene går på HVO100? Tankbilene gjør vel neppe det?
 
Bom stopp for Festvåg-Misten sambandet.

Både gamle Virak og helt nye «Bjarkøy» sam var kommet for å avløse ligger nå i ro som følge av tekniske problemer:

 
Er det berre meg som har det intrykket, at det stortsett kun er Torghatten som innstiller avganger på diverse samband grunnet vedlikehald, mens dei andre rederiene klarer vedlikehaldet utenom driftstiden?
 
Ser at Glutra går på Drag-Kjøpsvik, mens Tranøy går ilag med Lote på Bognes - Skarberget. Sulafjord har blitt forseilt til Westcon på Nesna.
 
Torghatten melder på sine sider at sommerrute Igerøy-Tjøtta starter opp 1. juni med Ramtind.
Overraskende-trodde den skulle inn i Øyrekken.
Rutetabellene på Reis Nordland tilsier Malangen på Igerøy-Horn og Torgtind på Igerøy -Tjøtta i sommer, så kanskje midlertidig løsning med Ramtind.

Samtidig meldes at Frøyaferga er ute med teknisk og Frovær erstatter.
 
Last edited:
Torghatten melder på sine sider at sommerrute Igerøy-Tjøtta starter opp 1. juni med Ramtind.
Overraskende-trodde den skulle inn i Øyrekken.
Rutetabellene på Reis Nordland tilsier Malangen på Igerøy-Horn og Torgtind på Igerøy -Tjøtta i sommer, så kanskje midlertidig løsning med Ramtind.

Samtidig meldes at Frøyaferga er ute med teknisk og Frovær erstatter.
Blir nok Ramtind til Malangen er tilbake fra verftet
 
Torghatten melder på sine sider at sommerrute Igerøy-Tjøtta starter opp 1. juni med Ramtind.
Overraskende-trodde den skulle inn i Øyrekken.
Rutetabellene på Reis Nordland tilsier Malangen på Igerøy-Horn og Torgtind på Igerøy -Tjøtta i sommer, så kanskje midlertidig løsning med Ramtind.

Samtidig meldes at Frøyaferga er ute med teknisk og Frovær erstatter.
Etter rutetabellen for Fiskebøl - Melbu å dømme, er "Malangen" fast der....
 
Korrekturlesinga på Torghatten sine rutetabeller er åpenbart ikke den beste, ser de også fører opp "Lødingen" både som C-ferje på Bodø - Værøy - Røst - Værøy - Moskenes og som C-ferje på Bognes - Lødingen.... Antar det i praksis blir "Tranøy" på den ene av disse?
 
Back
Top