Ferge og Fergesamband

Karlsen

Member
Dette sier Nordland fylke om kapasiteten på Sør-Helgeland i sommer:

* Tjøtta - Forvik planlegges det med en totalkapasitet lik sommeren 2020.

* Igerøy - Tjøtta dobles kapasiteten gjennom å erstatte et 25PBE fartøy med et på 50PBE.

* Ekstrakapasiteten på Vennesund - Holm blir utvidet, slik at det blir fullsupplering fra 14.06 til 08.08.
 

JohannesB

Member
Dette sier Nordland fylke om kapasiteten på Sør-Helgeland i sommer:

* Tjøtta - Forvik planlegges det med en totalkapasitet lik sommeren 2020.

* Igerøy - Tjøtta dobles kapasiteten gjennom å erstatte et 25PBE fartøy med et på 50PBE.

* Ekstrakapasiteten på Vennesund - Holm blir utvidet, slik at det blir fullsupplering fra 14.06 til 08.08.
Då blir det sikkert Fosen som erstatter Vannes. Ho var jo nylig til vårpuss, skal derfor være fin i lakken. På ei måte byttes då TTS Ramtind mot Fosen og samtidig byttes det på sambandene mellom Boreal og TTS.
Blir då berre spørsmålet om Boreal har tenkt å starte Lauvvik-Oanes med Petter Dass eller Sigrid?
 

Karlsen

Member
Då blir det sikkert Fosen som erstatter Vannes. Ho var jo nylig til vårpuss, skal derfor være fin i lakken. På ei måte byttes då TTS Ramtind mot Fosen og samtidig byttes det på sambandene mellom Boreal og TTS.
Blir då berre spørsmålet om Boreal har tenkt å starte Lauvvik-Oanes med Petter Dass eller Sigrid?
Ja vet ikke hvilke andre ferjer som er ledige ? Det er Torgtind som skal inn på Igerøy - Tjøtta i hvert fall.
 

oppegar

New Member
Hva med sambandet Nesna - Levang her overtar jo Torghatten Nord fra 1/6 2021 og her legges det vel egentlig opp til en svekkelse .......
størrelsen på fartøyet er jo den samme som tidligere 50 PBE men ruteproduksjonen skal ned , om den rutetabellen som lå ved anbudet blir gjeldende:rolleyes:
 
Hva med sambandet Nesna - Levang her overtar jo Torghatten Nord fra 1/6 2021 og her legges det vel egentlig opp til en svekkelse .......
størrelsen på fartøyet er jo den samme som tidligere 50 PBE men ruteproduksjonen skal ned , om den rutetabellen som lå ved anbudet blir gjeldende:rolleyes:
Ruta blir samme som dagens, Blir jo Trondenes og Røsund som skal gå inntil nybyggene er ferdige
 

oppegar

New Member
Hvor kommer denne infoen fra ?
det eneste av ruteopplysning i det nye anbudet jeg har sett er det som ligger ved anbudspapirene har du sett noe annet
antall turer går ned på Nesna - Levang etter det jeg kan lese der.
Når ble det snakk om nybygg her?
 

JohannesB

Member
Hvor kommer denne infoen fra ?
det eneste av ruteopplysning i det nye anbudet jeg har sett er det som ligger ved anbudspapirene har du sett noe annet
antall turer går ned på Nesna - Levang etter det jeg kan lese der.
Når ble det snakk om nybygg her?
Utifrå gjeldande rutetabell i anbudet skal antall turer reduseres. Spesielt på formiddagen er det nesten 3 timer opphold. Men her ser eg for meg at ferja som ligger for pause på Vikholmen kan gå vidare til Levang for å skvise inn ei ekstra tur. Fram til 2010 var det foresten timesavganger Levang-Nesna!
 

JohannesB

Member
Og Torghatten er endelig i rute etter ombyggingen.
Ser at Veøy tydeligvis er reserve på Sunnmøre, hadde jo passet om ei av småferjene på Sunnmøre fekk trøbbel akkurat no.:D:);)
 
Top