Ferge og Fergesamband

JohannesB

Member
Hvordan ser du at veøy tydeligvis er reserve?
Hun er einaste ferje i området som kan anløpe Eidsdal-Linge og Hjørundfjorden. Hjørundfjord betjenes av kun ei ferje grunnet verkstedopphold, i tillegg er både Aukra og Sykkylvsfjord på verksted og Solskjel er fortsatt i rute til Haramsøya.
 
Hun er einaste ferje i området som kan anløpe Eidsdal-Linge og Hjørundfjorden. Hjørundfjord betjenes av kun ei ferje grunnet verkstedopphold, i tillegg er både Aukra og Sykkylvsfjord på verksted og Solskjel er fortsatt i rute til Haramsøya.
Veøy er i et underselskap av fjord1 som heter the fjords, og Veøy skal inn i rute fra 12 mai på Geiranger-Hellesylt.
Veøy er ikke noe reserveferge.
 
Berre å gå til Politiet! Husk på å dokumentere det heile! Evt. kan du jo sende krav om lisensgebyr først med dagsats på 500/bilde!
Norsk Megling& Auksjon e også sånn ;) Blant anna av Haarek, Lofotferje-1, Skutvik, Virak, Røsund, Herlaug, Hasfjord, å Bognes e bildan stjåle fra fotograf
 

Karlsen

Member
Norsk Megling& Auksjon e også sånn ;) Blant anna av Haarek, Lofotferje-1, Skutvik, Virak, Røsund, Herlaug, Hasfjord, å Bognes e bildan stjåle fra fotograf
Ja det der er ikke bra, skal snakke litt med en annen fotograf som har vunnet flere slike saker i det siste, om hvordan jeg skal gå frem. Men nok om det så det ikke blir total avsporing her :)
 

Sander

New Member
Ser at Hidraferja ligger ute og. Men både den og Utne trur eg ikkje blir arbeidsledig lenge.
Tydelig at Norled har for mange ferjer, Utne, Sjernarøy, Hjelmeland, Hardingen, Vikingen, Folgefonn, Fedjefjord, Kvernsund, Kvam/Os, Austevoll og trioen fra FDS er alle snart arbeidsledige. Noen blir sikkert værende som reserveferjer eller lagt i opplag. Er vel heller ikke så mange kontrakter som skal lyses ut i nærmeste fremtid, et par i Trøndelag og Norleds nåværende samband i Harstad.
 

Peter

Member
"Kvam" og "Os" er vel aktuelle til å starte det nye anbudet på Larsnes-Åram-Voksa-Kvamsøy i påvente av nye kaier?
 

Midnatsol

Member
"Kvam" og "Os" er vel aktuelle til å starte det nye anbudet på Larsnes-Åram-Voksa-Kvamsøy i påvente av nye kaier?
MF Os skal inn på sambandet Larsnes–Åram–Voksa–Kvamsøya grunnet krav om universell utforming og miljøkrav i det nye anbudet. MF Foldøy erstatter MF Os i årsskiftet 2024/25
 

Sander

New Member
"Kvam" og "Os" er vel aktuelle til å starte det nye anbudet på Larsnes-Åram-Voksa-Kvamsøy i påvente av nye kaier?

MF Os skal inn på sambandet Larsnes–Åram–Voksa–Kvamsøya grunnet krav om universell utforming og miljøkrav i det nye anbudet.
Men lokalbefolkningen ønsker å beholde Kvam da denne har større dekksplass enn Os. I tillegg er B-ruten vurdert kuttet for å spare penger.
 

JohannesB

Member
Boreal kunne kjøpt Svanøy, hadde jo vært perfekt reserveferge for de større fergene
Molde-Vestnes skal jo ha 5 store ferjer (3 nybygg og de to Tauferjene), der 1 er reserve. Og på SSJ-Dønna-Løkta er Sigrid/Petter Dass tillatt reserve. Dessuten skal det vel ved neste anbud settes inn 2 mindre ferjer.
 
Molde-Vestnes skal jo ha 5 store ferjer (3 nybygg og de to Tauferjene), der 1 er reserve. Og på SSJ-Dønna-Løkta er Sigrid/Petter Dass tillatt reserve. Dessuten skal det vel ved neste anbud settes inn 2 mindre ferjer.
Molde-Vestnes skal jo ha 5 store ferjer (3 nybygg og de to Tauferjene), der 1 er reserve. Og på SSJ-Dønna-Løkta er Sigrid/Petter Dass tillatt reserve. Dessuten skal det vel ved neste anbud settes inn 2 mindre ferjer.
Petter Dass er og reserve for Stokkvågen- Lovund..
 
Top