Snart i Brønnøysund, tipper enten verft eller leie til Boreal til Nesnasambandene, for å frigjøre Sigrid som igjen frigjør Tranøy?Ja det ser jeg, men slik har det stått lenge om jeg ikke husker feil.
Snart i Brønnøysund, tipper enten verft eller leie til Boreal til Nesnasambandene, for å frigjøre Sigrid som igjen frigjør Tranøy?Ja det ser jeg, men slik har det stått lenge om jeg ikke husker feil.
Hvor vanskelig er det å snu rundt på måten man manøvrerer til og fra kai inntil videre? Dra seg opp i lederen, heller enn å dytte og bremse. Burde være en smal sak.Stangvikfjord er større og har mer maskinkraft enn Solnør og andre tidligere ferger på Kvanne-Rykkjem. Det har ført til utvasking av fundamenter på fergekaiene. Man har satt i gang utbedring, men nå har problemet utviklet seg, slik at man må sette ned farten og justere rutene et par måneder. Se link fra nettsidene til Fram. Jeg har også lagt en link til en artikkel i Tidens Krav, men vet ikke om man får opp den uten plussabonnement.
https://www.frammr.no/FRAM/Aktuelt/Ferje-Kvanne-Rykkjem-endring-i-rutetidene-fraa-24.april
https://www.tk.no/kritisk-pa-rykkje...ivet-kunne-blitt-stengt-samband/s/5-51-973841
er en smal sak om man kan det, å ikke er redd for å få svarte flekker på skroget....Hvor vanskelig er det å snu rundt på måten man manøvrerer til og fra kai inntil videre? Dra seg opp i lederen, heller enn å dytte og bremse. Burde være en smal sak.
Er det noken typer ferjer som har lettere for å legge til mad skruen som er i aktre enden ved tillegg enn andre?er en smal sak om man kan det, å ikke er redd for å få svarte flekker på skroget....
Tror han mener at de burde gjøre som ferjer typ Haarek manøvrerer på, går helt opp i kaia å snur, så man slipper å bruke så mye kraft til å bremseEr det noken typer ferjer som har lettere for å legge til mad skruen som er i aktre enden ved tillegg enn andre?
sånn ja, vet gassfergene over Boknafjorden gjør det sånn, er ikke noe problem det.Nei, ikke det jeg mener.
Med to vribare podder, en i hver ende, er det ingen problem å gjøre dette. Dra med den forre og brems med den aktre på tur inn, og du slipper propellstrøm rett mot utfylling. Ved avgang drar man seg ut med den fremste og styrer bare hekken forsiktig med den aktre. Ikke helt optimalt såklart, men bedre enn å redusere rutetilbudet.
Ja, med en vribar pod i hver ende skal det i utgangspunktet ikke være noe problem, men vi vet jo alle at det kan være en utfordring å lære en gammel sirkushest nye triks...Nei, ikke det jeg mener.
Med to vribare podder, en i hver ende, er det ingen problem å gjøre dette. Dra med den forre og brems med den aktre på tur inn, og du slipper propellstrøm rett mot utfylling. Ved avgang drar man seg ut med den fremste og styrer bare hekken forsiktig med den aktre. Ikke helt optimalt såklart, men bedre enn å redusere rutetilbudet.
vet Kystriksveien får økt kapasitet, Virak skal gå med Rosendal på Forøy- Ågskaret, Skutvik med Rødøy på Jektvik- Kilboghamn, Trondenes med Røsund på Nesna- Levang- Nesnaøyene, SSJ- Dønna- Løkta får Møysalen, Søvik- Herøy får Tenna og Herøysund, Bodø- Moskenes får Tranøy.Hei
Er det noken som veit om status for ekstrakapasitet på bl.a. Helgeland til sommeren? Med reiserestriksjonane som trolig fortsatt vil gjelde, kan det jo bli reiseboom i herlige Noreg igjen. Men eg ser at Geiranger-Hellesylt kun betjenes av Veøy i år også.
Vennesund - Holm får vel som vanlig 2 ferjer (Heilhorn / Lysingen) fra 13.06 til 13.08.Hei
Er det noken som veit om status for ekstrakapasitet på bl.a. Helgeland til sommeren? Med reiserestriksjonane som trolig fortsatt vil gjelde, kan det jo bli reiseboom i herlige Noreg igjen. Men eg ser at Geiranger-Hellesylt kun betjenes av Veøy i år også.
Hva med E6? MF Fosen kunne fort ha blitt aktuell der ?vet Kystriksveien får økt kapasitet, Virak skal gå med Rosendal på Forøy- Ågskaret, Skutvik med Rødøy på Jektvik- Kilboghamn, Trondenes med Røsund på Nesna- Levang- Nesnaøyene, SSJ- Dønna- Løkta får Møysalen, Søvik- Herøy får Tenna og Herøysund, Bodø- Moskenes får Tranøy.