Ferge og Fergesamband

Boreal sliter fortsatt med materiellet, derfor er sommer suppleringen innstillt på Tjøtta-Forvik. Og Boreal er heller ikkje i stand til å rokere Vannes til Herøy, Tenna til Lovund og Sigrid med hengedekket til Tjøtta-Forvik.
I SSJ ligger no Lurøy, Fedjefjord, Tjøtta, Torgtind og Ramtind, mens Møysalen ligge i dokk hos Westcon på Nesna og Røsund på Vikholmen. Med andre ord, akkurat lik situasjonen i vinter... .
 
Boreal sliter fortsatt med materiellet, derfor er sommer suppleringen innstillt på Tjøtta-Forvik. Og Boreal er heller ikkje i stand til å rokere Vannes til Herøy, Tenna til Lovund og Sigrid med hengedekket til Tjøtta-Forvik.
I SSJ ligger no Lurøy, Fedjefjord, Tjøtta, Torgtind og Ramtind, mens Møysalen ligge i dokk hos Westcon på Nesna og Røsund på Vikholmen. Med andre ord, akkurat lik situasjonen i vinter... .
Boreal sliter fortsatt med materiellet, derfor er sommer suppleringen innstillt på Tjøtta-Forvik. Og Boreal er heller ikkje i stand til å rokere Vannes til Herøy, Tenna til Lovund og Sigrid med hengedekket til Tjøtta-Forvik.
I SSJ ligger no Lurøy, Fedjefjord, Tjøtta, Torgtind og Ramtind, mens Møysalen ligge i dokk hos Westcon på Nesna og Røsund på Vikholmen. Med andre ord, akkurat lik situasjonen i vinter... .
Røsund skal i rute neste uke forhåpentligvis, Møysalen er komt ut av dokk og nærmer seg avgang til SSJ- Dønna- Løkta, lurøy har problemer med baugportene, Fedjefjord kunne blitt sendt til Herøy, evt Tjøtta- Forvik,
 
Sigrid er på vei til å starte supplering på Tjøtta-Forvik. Møysalen er tilbake i Sandnessjøen, skal sikkert inn i rute snart.
Ramtind og Torgtind er ferdig på verksted og tilbake i Brønnøysund.
 
Møysalen må på verksted igjen...ødelagt hovedvannsrør til sprinkleranlegg og en del tette dyser er årsaken
Det blir trangt med å få Petter Dass frigjort til Juli for Laurvik-Oanes. Tror nok at Boreal bør ta å leie inn Svanøy eller Fosen til å gå i Rogaland og bruke Petter Dass til å stabilisere trafikken på Helgeland.
 
Skulle ikke forundre meg om det i kontrakten for ekstraferje på Tjøtta-Forvik i sommer er tatt forbehold om "seilende reserveferje" som i tidligere tilfeller av slike ekstra-produksjoner over hele landet.

Hva er status for "Alsten" og "Tomma" nå som THN har overtatt Nesna-sambandene?
 
Skulle ikke forundre meg om det i kontrakten for ekstraferje på Tjøtta-Forvik i sommer er tatt forbehold om "seilende reserveferje" som i tidligere tilfeller av slike ekstra-produksjoner over hele landet.

Hva er status for "Alsten" og "Tomma" nå som THN har overtatt Nesna-sambandene?
Alsten gjekk rett in på Tjøtta-Forvik for at Tjøtta kom seg på årleg verksted opphold. Tomma gjekk også rett i nytt arbeid, som supplering til SSJ-Dønna-Løkta, i.o.m. at store Møysalen ikkje er ferdig ennå. Eg trur at Boreal har mannskapsmangel og at derfor ikkje f.eks. Haarek har blitt brukt eller flere skift er ordnet for Tjøtta-Forvik. Mannskapet på Nesna rutene har sikkert stort sett blitt med over til Torghatten Nord.
 
Alsten gjekk rett in på Tjøtta-Forvik for at Tjøtta kom seg på årleg verksted opphold. Tomma gjekk også rett i nytt arbeid, som supplering til SSJ-Dønna-Løkta, i.o.m. at store Møysalen ikkje er ferdig ennå. Eg trur at Boreal har mannskapsmangel og at derfor ikkje f.eks. Haarek har blitt brukt eller flere skift er ordnet for Tjøtta-Forvik. Mannskapet på Nesna rutene har sikkert stort sett blitt med over til Torghatten Nord.
Alsten gjekk rett in på Tjøtta-Forvik for at Tjøtta kom seg på årleg verksted opphold. Tomma gjekk også rett i nytt arbeid, som supplering til SSJ-Dønna-Løkta, i.o.m. at store Møysalen ikkje er ferdig ennå. Eg trur at Boreal har mannskapsmangel og at derfor ikkje f.eks. Haarek har blitt brukt eller flere skift er ordnet for Tjøtta-Forvik. Mannskapet på Nesna rutene har sikkert stort sett blitt med over til Torghatten Nord.
MF Haarek har ikke sertifikater for å gå mange ruter i og med at de ikke kan frakte farlig gods/ pluss kapasitetsmessig er hun ikke egnet, er kanskje henne som drar med Tomma til Flekkefjord i oktober :) Boreal har et stort problem med mannskapsmangel, er noen som ble med over fra Boreal til Torghatten, ikke alle, de som ble med over er mannskap som bor i Nesnaområdet.
 
MF Haarek har ikke sertifikater for å gå mange ruter i og med at de ikke kan frakte farlig gods/ pluss kapasitetsmessig er hun ikke egnet, er kanskje henne som drar med Tomma til Flekkefjord i oktober :) Boreal har et stort problem med mannskapsmangel, er noen som ble med over fra Boreal til Torghatten, ikke alle, de som ble med over er mannskap som bor i Nesnaområdet.
Som supplering er det nok for t.d. SSJ-Dønna, sammen med Petter Dass skal det gir nærmare 90 pbe. Men ja, er det ikkje mannskap... .
 
Boreal fortsetter i samme stil, Sigrid fortsatt på Stokkvåven, Tjøtta og Tomma går SSJ-Dønna-Løkta... . Tipper det er ikkje mange dager, før Fosen er tilbake på Helgeland!
Torghatten ser ut til å ha alle sommerferjer på plass.
 
Alle lenker til Nesna-Nesnaøyene er jo bare en vits. Torghatten henviser videre til reisnordland.no, og her kommer det bare feilmeldinger på rutene. Så hvilken rute går "Røsund"? Ser ut som om den bare ligger i ro på AIS. Og rutene er det jo som sagt umulig å spore opp.
 
Alle lenker til Nesna-Nesnaøyene er jo bare en vits. Torghatten henviser videre til reisnordland.no, og her kommer det bare feilmeldinger på rutene. Så hvilken rute går "Røsund"? Ser ut som om den bare ligger i ro på AIS. Og rutene er det jo som sagt umulig å spore opp.
D e fordi Røsund ligger i opplag på Vikholmen, ujevne propellakslinger e årsaken
 
Trondenes har tydeligvis litt tekniske problemer. Samtidig er Bjarkøy for liten til Nesna-Levang med klager på atståande biler, kan derfor troleg berre ta 1 sen tur utover øyane. Kjipt at reserven Ramtind er i Brønnøysund, Kjella på Kolvereid og Rosendal i Bodø. I grunn burde dem ha henta Fosen til Holm-Vennesund og omdisponert Heilhorn og Lysingen til Nesna/reserve.
 
Trondenes har tydeligvis litt tekniske problemer. Samtidig er Bjarkøy for liten til Nesna-Levang med klager på atståande biler, kan derfor troleg berre ta 1 sen tur utover øyane. Kjipt at reserven Ramtind er i Brønnøysund, Kjella på Kolvereid og Rosendal i Bodø. I grunn burde dem ha henta Fosen til Holm-Vennesund og omdisponert Heilhorn og Lysingen til Nesna/reserve.
THN og TTS e to forskjellige rederi som ikke deler på ferjene, Rosendal ligg i bodø, ligg beredskap om Virak ska få problemer, Bjarkøy e utrangert å elendig t å vær godtatt i anbude som reserveferga, kjella e utrolig nok reserve for Hofles- Lund, å Skei- Gutvik, syns THN bør få Røsund inn fortar en f
 
THN og TTS e to forskjellige rederi som ikke deler på ferjene, Rosendal ligg i bodø, ligg beredskap om Virak ska få problemer, Bjarkøy e utrangert å elendig t å vær godtatt i anbude som reserveferga, kjella e utrolig nok reserve for Hofles- Lund, å Skei- Gutvik, syns THN bør få Røsund inn fortar en f
Vel, delingen innat i Torghatten er jo så som så. Røsund har jo gått for TTS fast på Tjøtta-Forvik og FosenNamsos på Hofles-Geisnes-Lund, Bastø sine har gått for Torghatten Nord på Halhjem - Sandvikvåg, mens TTS sin Torgtind også har gått på Hofles-Geisnes-Lund. Torghatten sin Kjella er også TTS sin, men er stasjonert på Kolvereid. Derfor kjøper eg ikkje heilt dette argumentet.
 
Back
Top