Minimumskrav var 30 PBE frem til 2027 iflg anbudetMen nye anbude tilsier 50pbe om jeg har lest rett tidligere i denne tråden
Minimumskrav var 30 PBE frem til 2027 iflg anbudetMen nye anbude tilsier 50pbe om jeg har lest rett tidligere i denne tråden
Men da er jo Kvitholm under kravet med 28PBEMinimumskrav var 30 PBE frem til 2027 iflg anbudet
Reder klarer sikkert å snakke seg til å få Kvitholm på Ørnes sambandet.Men da er jo Kvitholm under kravet med 28PBE
Ser at Trollheim e til salgs, ca 4 mill norske. Kan sikkert hende at Sjøtind kjøpe den. Men de må jo også sett inn større ferge etterhvert pga nordland fylke ønska det etter 2027E ikke Kvitholm fartsområde 2 i tillegg? Æ trur Sjøtind har plana om å bruke fergen til Vestlandske.
Muligens dem satser på at Hordaland/Stordal/Trondenes/Selje/Bjørnsund blir til salgs etter kvart eller så har dem tenkt å bygge nytt.Ser at Trollheim e til salgs, ca 4 mill norske. Kan sikkert hende at Sjøtind kjøpe den. Men de må jo også sett inn større ferge etterhvert pga nordland fylke ønska det etter 2027
![]()
TROLLHEIM - J Gran & Co As
Fartøyet oppfyller kravene for universell design. Neste SS 28/2 – 2025. Akseltrykk på bildekk 13 tonn. Høyde bildekk 4,48 meter. 4 x Trailere a 19,5 meter GRT 821 / NRT 260. LDT 669,94 tonn. Kjele 1 x Weishaupt WL30Z-C. Fartøyet kan inspiseres og levert PROMPT Kristiansund. Sies å være i...j-gran.no
Blir nybygg (iflg Erlend Lindseth) fra 2027. Spent på hva de setter inn i mellomtiden nå som alderskrav er tatt bort...Muligens dem satser på at Hordaland/Stordal/Trondenes/Selje/Bjørnsund blir til salgs etter kvart eller så har dem tenkt å bygge nytt.
Har ikkje Gildeskål allerede blitt forlenget til rundt 60m? For hāpe dem gir baljen meir motorkraft i samme slengen.Hørte i dag fra mannskapet på MF Virak at Gildeskål blir arvtageren etter et verkstedsopphold med påfølgende forlenging ca 12-13 meter, skal kuttes i 2 bak styrehuset å settes inn seksjon der.
På rutetabell som gjelder fra 1. Januar er "Ytterøy" oppført som hovedferje og "Rødøy" som reserveNoen som vet hva THN setter inn på festvåg - misten? Ser at de søker etter mannskap der nå
Da kan jeg si at reservefartøy er helt feil oppsett.På rutetabell som gjelder fra 1. Januar er "Ytterøy" oppført som hovedferje og "Rødøy" som reserve
Hva som blir reserve da?Da kan jeg si at reservefartøy er helt feil oppsett.
Fykan.Hva som blir reserve da?
Er ikke den opptatt i Troms?Fykan.
Trodde kravet her var 60 PBE, Ytterøy er vel 38 PBE. Mulig det er en overgangsløsning?På rutetabell som gjelder fra 1. Januar er "Ytterøy" oppført som hovedferje og "Rødøy" som reserve
Skulle ikkje Melshorn inn her?Trodde kravet her var 60 PBE, Ytterøy er vel 38 PBE. Mulig det er en overgangsløsning?
Om Virsk skal dit på sommeren, kven skal på Forøy Ågskardet?Jo Melshorn skulle inn, så tre uker før oppstart sier fylket nei. De mener den er for stor for kaia.
De har godkjent Ytterøy, selv med 38 pbe. Så er det sagt Virak på sommeren.
Det haster nå, mannskap skal ha opplæring og flåtekurs.
Blir ikke overrasket om Bjørnsund lånes ut i januar