Ferje/Hurtigbåt anbud Nordland 2023/2024/2025/2026/2027

Men da har Torghatten Midt ingen reserveferje i sommer? Heilhorn/Lysingen på Holm-Vennesund og Hornstind/Torgtind på Horn-Igerøy-Tjøtta?
De har vel bare "Ramtind" som ikke oppfyller kravet i anbudet, med mindre de leier noe fra Torghatten Nord
 
De har vel bare "Ramtind" som ikke oppfyller kravet i anbudet, med mindre de leier noe fra Torghatten Nord
Ja regnet ikke med "Ramtind", som du da sier, den oppfyller ikke kravet. "Lysingen" er vel også reserve på Hofles-Geisnes-Lund, så får håpe for Torghatten sin skyld at det ikke blir problemer på det sambandet i sommer. De har jo "Kjella", men den er vel alt for liten.
 
Torghatten Midt fikk som forventet Horn - Andalsvåg og Horn-Igerøy-Tjøtta


Hørte rykte om at de hadde ombestemt seg angående Hornstind, at den fortsatt skal være på Vega sambandet og ikke Vennesund - Holm.

Men da har Torghatten Midt ingen reserveferje i sommer? Heilhorn/Lysingen på Holm-Vennesund og Hornstind/Torgtind på Horn-Igerøy-Tjøtta?
"Levanger" :p
 
Torghatten ser ut til å ha satset mye, mange samband driftes med overkapasitet eller rimelig gammal materiell. Om ikkje dem kjøper noko brukt type Sigrid, Møysalen eller Petter Dass, har dem ingen reserve.
 
Torghatten ser ut til å ha satset mye, mange samband driftes med overkapasitet eller rimelig gammal materiell. Om ikkje dem kjøper noko brukt type Sigrid, Møysalen eller Petter Dass, har dem ingen reserve.
Var det ikke nevnt endring på Levang-Nesna? Trondenes som reserve?
 
Ble jo noen omrokeringer i 2020 da "Fosen" var på visit. Kanskje det skjer på ny?
Da gikk vel "Vannes" til Søvik - Herøy, "Herøysund" til Igerøy - Tjøtta og "Ramtind" til Horn - Anddalsvåg.
 
Tror at kravet er en lukket pendelferje om jeg ikke husker feil.
Anbudet sier krav om lukket pendelferje også for reserven på Holm Vennesund. Ikke krav om lukket ferje som reserve på Horn Andalsvåg og Vegasambandene så vidt jeg kan se. Fosen som reserve der da kanskje.

Hofles Geisnes Lund har ikke krav om lukket ferje hverken hovedfartøy eller reserve.
 
Anbudet sier krav om lukket pendelferje også for reserven på Holm Vennesund. Ikke krav om lukket ferje som reserve på Horn Andalsvåg og Vegasambandene så vidt jeg kan se. Fosen som reserve der da kanskje.
Alright, da åpner det seg for noen flere muligheter på de sambandene. Vet at Brønnøysund Avis har spurt Torghatten om planene rundt reserve, men ikke fått svar ennå.
 
Anbudet sier krav om lukket pendelferje også for reserven på Holm Vennesund. Ikke krav om lukket ferje som reserve på Horn Andalsvåg og Vegasambandene så vidt jeg kan se. Fosen som reserve der da kanskje.

Hofles Geisnes Lund har ikke krav om lukket ferje hverken hovedfartøy eller reserve.
Korsen fartsområdet er det på Horn-Andalsvåg og Vegasambandene?
 
Anbud 9: Svolvær-Skrova-Skutvik
Driftsperiode: 01.02.2024-31.01.2034, ingen opsjoner. Tilbudsfrist: 01.03.2023
Fartøykrav (utdrag) Hovedferje: 50PBE, 4VTE, 190PAX, lukket ferje med thrustere, bygd etter 2011, kiosk(kan være selvbetjent).
Fartøykrav (utdrag) Reserveferje: Innen 12 timer, 50PBE, 4VTE, 190PAX, lukket ferje med thrustere, bygd etter 2011, kiosk(kan være selvbetjent)
doffin/mercell
Dette anbudet er avlyst, doffin
I stedet er det lyst ut to nye anbud, et for perioden 01.02.2024-31.01.2026 og et for perioden 01.02.2026-31.01.2036
Lukter vel et nybygg på sikt her, er vel ingen som har to lukkede 50PBE-ferjer nyere enn 2011 ledige....
Torghatten Midt sine blir jo opptatt på Vega og Vennesund til sommeren 2026(ut januar 2027 hvis opsjonene blir brukt)
Boreal kan kanskje, men hvis opsjonene på Stokkvågen-sambandene blir brukt så er også disse opptatt til våren 2027
 
Last edited:
Dette anbudet er avlyst, doffin
I stedet er det lyst ut to nye anbud, et for perioden 01.02.2024-31.01.2026 og et for perioden 01.02.2026-31.01.2036
Lukter vel et nybygg på sikt her, er vel ingen som har to lukkede 50PBE-ferjer nyere enn 2011 ledige....
Torghatten Midt sine blir jo opptatt på Vega og Vennesund til sommeren 2026(ut januar 2027 hvis opsjonene blir brukt)
Boreal kan kanskje, men hvis opsjonene på Stokkvågen-sambandene blir brukt så er også disse opptatt til våren 2027
Hvor finner vi utlysningene delt i to tidsperioder ?
 
Slik blir det for Torghatten Midt på sambandene på Helgeland:

Vennesund-Holm: MF Heilhorn og MF Lysingen

Igerøy-Horn og Igerøy-Tjøtta: MF Hornstind og MF Torgtind

Horn-Andalsvåg: MF Torghatten

Spørsmål angående reserve: – Når det gjelder reserve på sommer ser vi på rokeringer i konsernet dersom noe uforutsette hendelser oppstår for å dekke behovet, sier Mariann Grønseth.
 
Kystgodsruten er lyst ut fra 1. januar 2024 - 31. desember 2033. doffin

Det ønskes tilbud på to ulike rutealternativer:

Alternativ A: Et fartøy skal benyttes. Ruta går mellom Bodø og Nesna, i tillegg er det en ukentlig tur til Væran.
Alternativ B: To fartøy skal benyttes. Ruta går mellom Bodø og Nesna, i tillegg er det en daglig tur til Væran som to dager i uken anløper Helnessund.

Fartøyskrav (utdrag) :

Fartøyet skal ha byggeår etter 1970.

Total lastekapasitet 130 tonn.
Totalt antall palleplasser på dørk (inkl. Kjøl/frys): 140 europaller, derav:

- I lukket godsrom uten kjøl/frys: minimum 100 europaller på dørk, tilsvarende 85 tonn last. Minimum 200 cm høyde.
- Krav til eget kjølerom med dørkareal for 20 europaller og eget fryserom med dørkareal for 20 europaller. Minimum 190 cm høyde. Temperaturkrav: I henhold til mattilsynets temperaturkrav til transport.
- Kapasitet på dekk tilpasset stykkgods, kjøretøy, maskiner, hjulaster, veiskrape etc. Med totalvekt inntil 20 tonn.

Reservefartøyet skal oppfylle lastekapasitetskrav til minimum 80% hovedfartøy
 
Back
Top