Ferje/Hurtigbåt anbud Nordland 2023/2024/2025/2026/2027

Kystgodsruten er lyst ut fra 1. januar 2024 - 31. desember 2033. doffin

Det ønskes tilbud på to ulike rutealternativer:

Alternativ A: Et fartøy skal benyttes. Ruta går mellom Bodø og Nesna, i tillegg er det en ukentlig tur til Væran.
Alternativ B: To fartøy skal benyttes. Ruta går mellom Bodø og Nesna, i tillegg er det en daglig tur til Væran som to dager i uken anløper Helnessund.

Fartøyskrav (utdrag) :

Fartøyet skal ha byggeår etter 1970.

Total lastekapasitet 130 tonn.
Totalt antall palleplasser på dørk (inkl. Kjøl/frys): 140 europaller, derav:

- I lukket godsrom uten kjøl/frys: minimum 100 europaller på dørk, tilsvarende 85 tonn last. Minimum 200 cm høyde.
- Krav til eget kjølerom med dørkareal for 20 europaller og eget fryserom med dørkareal for 20 europaller. Minimum 190 cm høyde. Temperaturkrav: I henhold til mattilsynets temperaturkrav til transport.
- Kapasitet på dekk tilpasset stykkgods, kjøretøy, maskiner, hjulaster, veiskrape etc. Med totalvekt inntil 20 tonn.

Reservefartøyet skal oppfylle lastekapasitetskrav til minimum 80% hovedfartøy
Kva er vitsen med kravet bygd etter 1970? Om båten er 54 eller 60 år, skal ko ikkje ha mykkje å si.

Utifrå lastekapasiteten, det er krav om rundt 140 kvm dekksareal, noken forslag til gode kandidater? Muligens Sjøtind med Lofotferja og noko anna brukt?
 
Kva er vitsen med kravet bygd etter 1970? Om båten er 54 eller 60 år, skal ko ikkje ha mykkje å si.

Utifrå lastekapasiteten, det er krav om rundt 140 kvm dekksareal, noken forslag til gode kandidater? Muligens Sjøtind med Lofotferja og noko anna brukt?
Hadde Haarek vært tilgjengelig hadde dei satt ho inn, perfekt for sånn type trafikk
 
Dette anbudet er avlyst, doffin
I stedet er det lyst ut to nye anbud, et for perioden 01.02.2024-31.01.2026 og et for perioden 01.02.2026-31.01.2036
Lukter vel et nybygg på sikt her, er vel ingen som har to lukkede 50PBE-ferjer nyere enn 2011 ledige....
Torghatten Midt sine blir jo opptatt på Vega og Vennesund til sommeren 2026(ut januar 2027 hvis opsjonene blir brukt)
Boreal kan kanskje, men hvis opsjonene på Stokkvågen-sambandene blir brukt så er også disse opptatt til våren 2027
Anbudet fra 2024-2026 ble avlyst på grunn av at innlevert tilbud fra THN var over budsjettrammen.

I utlysningen var budsjettrammen satt til kr. 37,2 mill. Da mottatte tilbud var på kr. 59.919.641,-avlyses konkurransen, og anbudet lyses ut på nytt med reduserte krav til materiell.

Lyst ut på nytt, samme krav som dagens fartøy. Et lukket fartøy med kapasitet for 42 PBE (personbilenheter) eller 4 VTE (vogntogenheter) og 190passasjerer. Fartøyet skal ikke være eldre enn 1991. doffin
 
Anbudet fra 2024-2026 ble avlyst på grunn av at innlevert tilbud fra THN var over budsjettrammen.

I utlysningen var budsjettrammen satt til kr. 37,2 mill. Da mottatte tilbud var på kr. 59.919.641,-avlyses konkurransen, og anbudet lyses ut på nytt med reduserte krav til materiell.

Lyst ut på nytt, samme krav som dagens fartøy. Et lukket fartøy med kapasitet for 42 PBE (personbilenheter) eller 4 VTE (vogntogenheter) og 190passasjerer. Fartøyet skal ikke være eldre enn 1991. doffin

Gjeld dette Kystruten eller Svolvær- Skrova??????????
 
Stokkvågen-Lovund med mellomsteder og Stokkvågen-Træna med mellomsteder for perioden 01.02.2027-31.01.2037 er utlyst. doffin

Fartøyskrav:
Stokkvågen - Lovund fartøy 1 : 60 pbe eller 8 vte + pbe 240 pax
Stokkvågen - Lovund fartøy 2 : 50 pbe eller 6 vte + pbe 190 pax
Stokkvågen - Træna : 50 pbe eller 6 vte + pbe 190 pax
Reservefartøy : 50 pbe eller 6 vte + pbe 190 pax

Alle fartøyene skal være pendelferger bygd etter 2012. For å øke passasjerbekvemmeligheten skal fartøyene ha stabilisatorer. I tillegg skal fartøyene være lukket og ha thrustere for å oppnå gode manøvreringsegenskaper.

Tildelingskriterier ut i fra hvilket tilbud som har det beste forholdet mellom pris og kvalitet der det gis kvalitetspoeng for lavest mulig CO2 utslipp.

Tilbudsfrist 02.10.2023
 
Stokkvågen-Lovund med mellomsteder og Stokkvågen-Træna med mellomsteder for perioden 01.02.2027-31.01.2037 er utlyst. doffin

Fartøyskrav:
Stokkvågen - Lovund fartøy 1 : 60 pbe eller 8 vte + pbe 240 pax
Stokkvågen - Lovund fartøy 2 : 50 pbe eller 6 vte + pbe 190 pax
Stokkvågen - Træna : 50 pbe eller 6 vte + pbe 190 pax
Reservefartøy : 50 pbe eller 6 vte + pbe 190 pax

Alle fartøyene skal være pendelferger bygd etter 2012. For å øke passasjerbekvemmeligheten skal fartøyene ha stabilisatorer. I tillegg skal fartøyene være lukket og ha thrustere for å oppnå gode manøvreringsegenskaper.

Tildelingskriterier ut i fra hvilket tilbud som har det beste forholdet mellom pris og kvalitet der det gis kvalitetspoeng for lavest mulig CO2 utslipp.

Tilbudsfrist 02.10.2023
Da forsvinner vel "Lurøy"?
 
Anbudet fra 2024-2026 ble avlyst på grunn av at innlevert tilbud fra THN var over budsjettrammen.

I utlysningen var budsjettrammen satt til kr. 37,2 mill. Da mottatte tilbud var på kr. 59.919.641,-avlyses konkurransen, og anbudet lyses ut på nytt med reduserte krav til materiell.

Lyst ut på nytt, samme krav som dagens fartøy. Et lukket fartøy med kapasitet for 42 PBE (personbilenheter) eller 4 VTE (vogntogenheter) og 190passasjerer. Fartøyet skal ikke være eldre enn 1991. doffin
Lofotposten meldte for en tid siden at dette gikk til Torghatten Nord.
Spennende å se hvilken ferje som blir satt inn siden "Røst" er borte....
 
Ble vel nevnt at hun var for gammel? Jeg vet ikke, men hadde betydd mye, særlig for Skutvik om "Hamarøy" ble satt inn, særlig sommersesongen
"Fartøyet skal ikke være eldre enn 1991." - Så det skal vel gå bra med tanke på alderen :)
 
Back
Top