Ferjeanbud Troms 2021/2023/2025

Holm-Vennesund har nettopp vært ute på anbud, med miljøkrav. Torghatten Midt fikk dette til 30.06.2026, med mulig opsjon til 31.01.2027. Der skal "Heilhorn" fortsette, mens "Hornstind" erstatter "Lysingen" som sommerferje. Mer info i tråden om anbud Nordland 2023/2024....
 
Last edited:
Nybygg på Stornes-Bjørnerå kan fort bety Lyngen på Stangnes-Sørrollnes. Den stemmer forøvrig med både størrelse og beskrivelse. Selbjørnsfjord kan vanskelig få salong på båtdekk…

Men hvilken 60PBE reserve nyere enn 2000 kan tenkes? Hornstind kanskje?
Kan også bety at det blir bygget ny diesel ferge som går på biodiesel, det er miljøkrav på Sørrollnes-Stangnes også i anbudet.
 
Hornstind er vel opptatt på Holm - Vennesund. Lyngen kan ikke betraktes som ei moderne ferge lenger, den er 23 år gammel når anbudet starter. Usikker om den står kravet om høy baugport/skansekledning.
Vi kan vel ikke med handa på hjertet si at MF Lyngen ikke er en moderne ferge all den tid det seiler ferger som MF Røsund og Mf Trondenes med muggsopp og det hele rundt på kysten vår :p
 
Første innlegg er oppdatert med anbud for Bellvik-Vengsøy, Mikkelvik-Bromnes og Rotsund-Havnnes-Uløybukt
Eg ser at det er krevd 4 ferjer på 24pbe bygd etter 2000, derav to med fartsområde 4. Utenom Vengsøy eller Kvaløy tror eg det ikkje finnest andere brukte ferjer tilgjengelig. Muligens kan vel Herøy Harøy og Dryna oppgraderes til fartsområde 4 og hybridiseres?
 
Last edited:
Boreal skriver i dag at de overtar Hansnes-Karlsøy-Vannøy med "Tenna" 29. april, mens operatør-bytte på Storstein-Lauksundskaret-Nikkeby skjer 2. mai med "Sigrid"
Boreal.no
 
"Vannes" ferdig hos Havyard Leirvik AS, destinasjon Sandnessjøen i første omgang men skal vel om ikke altfor lenge litt lengre nord. Passerer her Berkneset for litt under en time siden.
DSCN7601.JPG
DSCN7619.JPG
 
TFT har tydeligvis fortsatt ikke brydd seg om å oppdatere rutetabellene for de to sambanda som Boreal har tatt over ser jeg.... (problematisk i og med at linkene fra Boreal sin nettside peker en nettopp hit...)
 
Torghatten Nord vant anbudet for Bellvik-Vengsøy, Mikkelvik-Bromnes og Rotsund-Havnnes-Uløybukt.

Følgende tilbud ble mottatt:
Torghatten Nord
kr.1.037.901.686,-
Boreal Sjø
Kr. 1.379.042.466,-
 
Torghatten Nord vant anbudet for Bellvik-Vengsøy, Mikkelvik-Bromnes og Rotsund-Havnnes-Uløybukt.

Følgende tilbud ble mottatt:
Torghatten Nord
kr.1.037.901.686,-
Boreal Sjø
Kr. 1.379.042.466,-

Kan ferjer som går der i dag forlengast/ombyggast, eller må det til andre ferjer ?
 
Torghatten Nord vant anbudet for Bellvik-Vengsøy, Mikkelvik-Bromnes og Rotsund-Havnnes-Uløybukt.

Følgende tilbud ble mottatt:
Torghatten Nord
kr.1.037.901.686,-
Boreal Sjø
Kr. 1.379.042.466,-
Noen som vet hva Torghatten Nord har som plan for de rutene? Nybygg eller ombygging av dagens materiell der?
 
Back
Top