Grandi Navi Veloci (GNV), Bygg nr. 21110003 og 21110004 ved Guangzhou Shipyard International (GSI), RoPax "GNV Polaris" &"GNV TBN"

Refvik

Administrator
Staff member
MSC Group eide Grandi Navi Veloci (GNV) har signert kontrakt med Guangzhou Shipyard International (GSI) i Kina for to RoPax ferger pluss opsjon på to til

Blir 218 meter lange medbredde på 29,9 meter, får kapasitet 1,500-passasjerer, 303 passasjer lugarer samt 3,100 lane meter for rullende last

Desse "erstatter" 2+2 tidligere kontrakter som ikkje blei noko av ved verftet for GNV, sjå MSC Group & Onorato Armatori (Moby Line), Bygg nr. 18121002/04/?/? ved Guangzhou Shipyard International Co., RoPax "Moby Fantasy/Magic/TBN/TBN"

GNV TBN 01.jpg
Illustrasjon: via verftet
 
GNV has so many big old ferries from the 80ies (f.ex. also Peter Wessel from Larvik Line and Kronprins Harald from Jahre Line/Color Line) that we can be 99% sure that it will be all 4 new ferries built... .

Curiously that the design here now is complete another than as the actually built Moby Fantasy/Magic from the same yard... .
MSC/GNV was not happy with the price of the Moby-Fantasy-class - so now this classic typical RoPax-design looks really more cheaper... and size and capacity is smaller also.
Classic ships-bow (Moby Fantasy has the "Titanic-bow"...) extrem big funnel... .
 
Desse to blir bygg nr. 21110003 og 21110004 ved Guangzhou Shipyard International (GSI)
 
Render av GNV sitt prosjekt. Sliter virkelig med å bli komfortabel med den elefantdimensjonerte skorsteinen. Rederiet burde nesten vurdert å dra nytte av det store volumet til smart markedsføring, f.eks. male den grønn og fremme at den rommer scrubbere (muligens diskutabelt om det er noe særlig grønt dersom noe av svovelet og/eller de polysykliske aromatene havner i vannet).

Kilde: https://www.shippingitaly.it/2022/1...uovo-traghetto-di-msc-per-grandi-navi-veloci/
Screen Shot 2022-11-28 at 7.02.43 PM.png
 
Back
Top