Holland Norway Lines

Poorly made Website, no deckplan, no prices for the 4 different Cabin Types on offer.

We aim to be the first cruise-ferry line with net zero emissions by 2026!....the Romantika is chartered for 3 years. So the Line plans for a newbuilding, where will they build the ship any ideas?
 
5000 kr for 2 stk for standard 2 sengs lugar med vindu.. Lykke til ;) Oslo-Kiel med tilsvarende lugar 3500.
 
5000 kr for 2 stk for standard 2 sengs lugar med vindu.. Lykke til ;) Oslo-Kiel med tilsvarende lugar 3500.
Hvor finner du lugarprisene? Kanskje de ikke er like diskrimenerende mot alenereisende som Color Line. Nkr 2800,- for enveistur Oslo - Kiel sist jeg reiste med dem. Og så ligger jo Eemshaven adskillig lengre sør på Kontinentet enn Kiel.

Artig detalj. Den blå/hvit/røde malingen på skorsteinen passer godt til en rute mellom Nederland og Norge. Tallink har jo ellers den mest utrolige farvegiving av sine ferger.

Selskapet er åpenbart nederlandsk.
 
Ser att de på sin hjemmeside har kart med piler til bl.a. Stockholm og Göteborg via Oslo. De kunne jo innlede et samarbeide med Fjord Line (de vil vel neppe inngå et slikt med "konkurrenten" Color Line) om kombibiljetter Eemshaven – Kristiansand & Sandefjord – Strömstad.
 
Litt fakta om selskapet:
Company typeBesloten Vennootschap
Company number78705908
Universal Entity Code8167-2172-5195-5998
Last updatedMonday, November 1, 2021 11:08:30 PM UTC
Official AddressHogehilweg 18 Gemeente Amsterdam
There are 455 companies registered at this street
Postal Code1101CD
 
Med hjelp fra Google Translate fra Groninger Internet Courant:
The initiators Holland Norway Lines (HNL) are experienced parties in the logistics and shipping industry. Bart Cunnen (CEO) and Patrick America (CFO) - both shareholders of HNL - started the start-up over a year ago and have attached a team of experienced managers and shareholders from the shipping/logistics world to the company. This was preceded by thorough market research from Norway and the Netherlands . The business case is mainly present from the Norwegian market. For the Norwegian holidaymaker, this offers new possibilities to reach the Netherlands in a simple and comfortable way. Conversely, it also offers new opportunities for the (North) Dutch market. HNL makes the region stronger, connects the Netherlands with Scandinavia and fits in with sustainable tourism.

Da begynner jeg å bli litt tvilende. Vel og bra med norsk turism, men helårlig er den neppe. Men åpenbart har man gjort markeds"research".
 
Nybygg på batteri og hydrogen om ruten blir suksess.

5bc82dbc-0518-4152-ba98-c36360362740
Artig design! Pen eller ikke pen er spørsmålet, men i det minste litt egen nytenking, og adskillig penere enn de kinesiskbygde ro/pax-fergene til TT-Line eller de nettopp bestilte polske ro/pax-fergene på Remontowa-verftet, og sikkert hyggeligere å være passasjer på. Og med den baugen vil hun klare bølgene på Nordsjøen. Så da er det bare å håpe på at ruten blir suksess! Den fergen skulle jeg likt å prøve.
 
OK one more time:
the article I was hoping to see, to learn more about the new buildings. who desined the ships Vard?Havyard?delivery when, size, how many ships? Thx
 
Holland Norway Lines to open ferry service Holland - Norway v.v. using RoPax M/V Romantika
They partners with COLUMBIA signature for hotel management. Planned start of operation is 7. April, 2022:

M/ Romantika is still in Estonia:
 
Back
Top