Nye offshore design fra Kongsberg Maritime lansert under Nor-Shipping 2023

Cross tensioning system for propulsor-free increased pulling capacity, hvordan virker dette?
Det kan blant annet gjøres ved at de setter ut et anker i baugen i tillegg og dermed kan de dra opp tension uten bruk av propulsion. Litt usikker på hvordan dette vil ta seg ut i forhold til strekk i skrog og liknende. Det er også en mulighet å ha to motgående ankre og bruke vinsj til å løfte kjettingen mellom de, som en gitarstreng - For eksempel «Stevtensioner».
 
Det kan blant annet gjøres ved at de setter ut et anker i baugen i tillegg og dermed kan de dra opp tension uten bruk av propulsion. Litt usikker på hvordan dette vil ta seg ut i forhold til strekk i skrog og liknende. Det er også en mulighet å ha to motgående ankre og bruke vinsj til å løfte kjettingen mellom de, som en gitarstreng - For eksempel «Stevtensioner».
Ser IP Huse har annonsert samarbeid med Kongsberg angående cross tensioning. Skjermdump fra IP Huse LinkedIn.IMG_4531.png
 
Back
Top