Er det noen som vet hvorfor fergen bygges med helikopterdekk? Virker litt merkelig med tanke på at kryssingen kun er på én time, det er jo enorme kostnader med å holde et helidekk sertifisert.
Er det noen som vet hvorfor fergen bygges med helikopterdekk? Virker litt merkelig med tanke på at kryssingen kun er på én time, det er jo enorme kostnader med å holde et helidekk sertifisert.
Er det noen som vet hvorfor fergen bygges med helikopterdekk? Virker litt merkelig med tanke på at kryssingen kun er på én time, det er jo enorme kostnader med å holde et helidekk sertifisert.
Regel III/5-2: Landings- og evakueringsområder for helikoptre (R 28)
.1
Roro-passasjerskip skal være innrettet med et område for evakuering med helikopter som er godkjent av flaggstatens myndighet, idet det tas hensyn til anbefalingene i IMO-resolusjon A.894(21) med endringer.
.2
Roro-passasjerskip med lengde 130 meter eller mer skal være innrettet med et landingsområde for helikopter godkjent av flaggstatens myndighet, idet det tas hensyn til anbefalingene i IAMSAR-håndboken (« International Aeronautical and Maritime Search and Rescue» ) vedtatt av IMO ved resolusjon A.892(21) med endringer, og i IMO MSC/Circ.895 om anbefalinger om landingsområder for helikopter på roro-passasjerskip.