Skipsulykker

4C offshore reported:
High-speed Crew Transfer Vessel (CTV) Njord Forseti has been involved in a collision whilst servicing the Borkum Riffgrund 1 offshore wind farm off the coast off Germany. Three people were injured on board in the collision, one of them seriously according to Deutsche Gesellschaft zur Rettung Schiffbrüchiger (DGzRS) or German Maritime Search and Rescue Association.

At 6:25 p.m. the Njord Forseti reported to the emergency services after the radio collision. It reported that three crew members had been injured and water had entered the vessel. Water penetrated through a crack about half a meter long. At the time of the incident, the 26-meter CTV was located about 24 nautical miles (around 45 kilometers) north of Borkum and had collided with a turbine.

DGzRS deployed its new lifeboat SK 40 to support emergency response efforts. Emergency medical personnel aboard the Siem Barracudastarted the initial care of injured personnel from the Njord Forseti .

DGzRS alerted Northern HeliCopter's emergency helicopter crew that was manned by an emergency doctor to the incident. The rescue helicopter flew the seriously injured individual to the University Hospital Groningen, Netherlands. It also transported another person to Westerstede. The CTV Njord Zephyr also supported rescue efforts transporting an injured person ashore.

The crew of the damaged casualty managed to keep the water leak under control using on-board equipment. SK 40 accompanied the vessel to Lauwersoog, Netherlands.

There has been no further information on the status of the injured personnel or the extent of the damage to the Njord Forseti. The vessel is owned by Ventus Marine Ltd and managed and operated by Njord Offshore.
 
Last edited:
 
"Konteinerskip og sjark i sammenstøt på Hessafjorden: – Kunne vært pinneved. Konteinerskipet «NCL Averøy» og en sjark på 8,5 meter hadde et sammenstøt"...
Hva står det egentlig?
 


KV Harstad bistod fiskefartøyet Quo Vadis som hadde vannintrenging med lensing torsdag kveld/natt. Fartøyet gikk til kai for egen maskin
 
Søndag kveld fekk Fjord1-ferja MF «Solskjel» motorstopp ved Årsnes
Kan noen lese artikkelen?
 

Utdrag fra artikkelen:

Snurrevadbåtane «Vestbas» og «Topas» hamna nyleg i ei spesiell ulykke. Båtane fekk materielle skadar, men reiarane er glade ingen personar vart skadde.

Det var tysdag sist veke Herøy-båten «Vestbas» vart treft av Valderøy-båten «Topas» i fiskefeltet Fruholmen nord for Ingøy i Vest-Finnmark sist tysdag.

– Vi hadde om lag ein fart på 1,8 knop då ein annan båt trefte oss med ein fart på om lag 9 knop. Denne båten var i ferd med å setje ein ny posisjon for å setje ut snurrevad. Det heile skjedde så fort at det er vanskeleg å forstå, seier reiar Tor Frantsen til Sunnmørsposten.

«Vestbas»fekk skadar i baugen, i tillegg til at det eine snurrevadtauet hamna i propellen.

Også «Topas» vart skadd, men det var dei som slepte «Vestbas» i land til Forsøl i Hammerfest.

Her fekk «Vestbas» lasta av fisken dei hadde om bord.
 
Bergensskip vraket etter havari utenfor Skottland
Bergensrederiet Kåre Misje & co. har besluttet å vrake lasteskipet MV «Kaami» etter at skipet havarerte i en dramatisk grunnstøting i slutten av mars.

Natt til den 23. mars i år blåste det storm og var høye bølger ved øygruppen Hebridene. Det 90 meter lange lasteskipet MV «Kaami» var på vei nordover mellom øyene Skye og Lewis.

Lasterommet var fult av små pellets – laget av plast og papiravfall – som det hadde lastet om bord i Irland. Målet var en sementfabrikk i Sverige, hvor lasten skulle brukes i sementproduksjonen.

Dit kom skipet aldri. I stedet traff det skjæret «Sgeir Graidach».
 
Dit kom skipet aldri. I stedet traff det skjæret «Sgeir Graidach».
Ganske klar feilnavigering, men litt forvirrende oppmerking kanskje, hvis man ikke er helt stø på kardinalmerker. Det hadde kanskje gått bra hvis den tidligere røde blinken hadde vært der. Men NE gående led er jo markert sydøst for rød bøye ved Comet Rock:
Wikipedia said:
A buoy marks Eugenie Rock (named after the vessel that grounded there in May 1859)[10][11] and the nearby Sgeir Graidach. Previously, these hazards were marked by a red-painted beacon on Sgeir Graidach,[12] the foundations of which can still be seen at low tide.
1589200759124.png
 
Last edited:
Berget lastebåt FALKFJORD på Hustadvika
 
Last edited:
Back
Top