Stena Line, Bnr. W0263-279 ved AVIC Weihai, E-Flexer "Estrid/Edda/Galicia/Embla/Côte d’Opale/Salamanca/Estelle/Ebba/Santoña/G. de Normandie/Ala’suinu"

Noen som vet hvilken type Stern thrustere disse har, eller om de faktisk ikke har? Så Estelle måtte ha tau-båt for å legge til i Karlskrona…Litt vind men..‍♂️
 
Ok, takk. Var indikert en stk på skutesiden, men var rett over hovedpropellene.
Fant dette om Stena Estrid

2 x Wärtsila WTT24 CP 2,400kW bow thrusters, supplied by Wärtsilä Netherlands
(space provision is made for the addition of a third bow thruster should it be required in the future)
 
 
Tror forfatteren muligens kan ha forvekslet total lengde for parkerte biler med lastemeter (for trailere) her ;)
"The ship spans 194.7 meters in length, a molded width of 27.8 meters and it can carry 1,300 passengers. It has a freight capacity of 3,600 lane meters, which means 15% more cargo than the current E-Flexers."

Sannsynligvis hydraulisk(e) plattform(er) som øker personbilkapasitet betydelig. Denne e-flexeren er kortere, men overgår standard flexern f.eks. med hele påståtte 500 "lastemeter".
 
Tror forfatteren muligens kan ha forvekslet total lengde for parkerte biler med lastemeter (for trailere) her ;)
"The ship spans 194.7 meters in length, a molded width of 27.8 meters and it can carry 1,300 passengers. It has a freight capacity of 3,600 lane meters, which means 15% more cargo than the current E-Flexers."

Sannsynligvis hydraulisk(e) plattform(er) som øker personbilkapasitet betydelig. Denne e-flexeren er kortere, men overgår standard flexern f.eks. med hele påståtte 500 "lastemeter".
Ikke helt riktige tall.
Regner med Stena har kontroll selv i pressemeldingen sin.

https://news.cision.com/stena-roro/...ew-e-flexer-ships-numbered-11-and-12,c3387998
 
 
Fra LinkedIn sidene til Stena RoRO:

At the end of September, a Keel Laying ceremony was held at the Chinese shipyard CMI Jinling in Weihai, China. The vessel (W0275) is the fifth E-Flexer ordered by Brittany Ferries and delivery is expected to take place in 2025. Three E-Flexers have already been delivered to Brittany Ferries and the launch of number four is expected to take place in the near future.
In total, Stena RoRo has ordered twelve ships of the E-Flexer model at CMI Jinling in Weihai.


1696575384387.jpg
Foto: via Stena Roro

Om bnr. W0275 "Saint-Malo" er femte skipet til Brittany Ferries så betyr det at W0278 "Guillaume De Normandie" er det fjerde skipet som da blir levert først av desse to?
 
Back
Top