Vidar Hop Skyssbåtar, Bygg nr. 2243 ved Maritime Partner, ALUSAFE CAT 16 "Solund"

Refvik

Administrator
Staff member
Vestland får miljøvenlege snøggbåtar

Innføringa av miljøvenlege snøggbåtar i Vestland skal skje så raskt som mogeleg frå 2022. Det har Vestland fylkesutval vedteke.

Med dette følgjer fylkesutvalet opp stortingsvedtaka om krav til null- og lågutslepp for alle nye ferjer og hurtigbåtar. Sogn og Fjordane er først ut i Vestland med å få miljøvenlege snøggbåtar når kontraktane skal ut på nytt anbod i 2022. Fylkesutvalet ber om snarast mogleg innfasing av nullutsleppsteknologi frå 2022 og seinast 2024 i tråd med ambisjonane tidlegare vedtekne av fylkestinget i Sogn og Fjordane.

Rask utlysing
Rutepakke 2 og 3 i Sogn og Fjorane vert gjennomført med utlysning så raskt som mogleg slik dei var planlagt av administrasjonen i Sogn- og Fjordane, men med høve for justeringar i tråd med innspel som kom i høyringsprosessen som til dømes grad av hybrid.

For rutepakke 1 ønskjer fylkesutvalet å gjennomføre ein alternativ anskaffingsprosess, til dømes ein utviklingskontrakt, der målet er høve til nullutsleppsteknologi frå start av ny kontrakt frå mai 2022, og krav til det seinast innan 2 år inn i ny kontraktsperiode frå 1. mai 2024.

Vil ha kompensasjon for meirkostnader

Fylkesutvalet ber administrasjonen om å innrette anboda på ein slik måte at fylkeskommunen er i posisjon til å motta støtte frå ordningar Klimasats, NOx-fondet og Enova, og eventuelt med ein opsjon i tråd med punkt 12 i Sogn og Fjordane sitt vedtak om å synleggjere skilnad i kostnad på nullutslepp og konvensjonell teknologi.

Fylkesutvalet legg til grunn at meirkostnadar som Vestland fylke vil få for å gå føre med gjennomføring av Stortingsvedtaka, vil bli kompensert med auka midlar i inntektsramma til fylka.

Vedteke med 13 mot 4

Forslaget vart vedteke med dei 13 røystene til Sp, A, H, Krf, MDG, SV og V. Mindretalet på fire, Frp og FNB, røysta for tilrådinga til fylkesrådmannen om at dei nye miljøanboda i Sogn og Fjordane vert gjennomført som ein to-stegs prosess der drifta i ein overgongsperiode vert løyst med separate kontraktar med konvensjonelt drivstoff for deretter å bli erstatta med kontraktar med låg- og nullutsleppsløysingar i perioden 2024-2026.

Kilde: Hordaland Fylkeskommune
 
Rutepakke 1: Krav om nullutslepp på 4 hurtigbåtar frå 01.05.24
Rutepakke 2: Krav om nullutslepp 4 båtar frå 01.05.24. I tillegg til 2 mindre båtar utan krav om nullutslepp.
Rutepakke 3: Samtlege båtar (mindre båtar) utan krav om nullutslepp (konvensjonelt drivstoff)
 
Designet på denne heiter ALUSAFE CAT 16 og den blir bygg nr. 2243 ved Maritime Partner
 

cat16.jpg

cat16-2.jpg

Illustrasjon: Maritime Partner
 
Nokre flere av denne i større format
Cat16-2.jpg

Cat16.jpg

Cat16 - 3.jpg
Alle illustrasjoner: Maritime Partner
 
MARITIME PARTNER AS LEVERER NY HURTIGBÅT TIL VIDAR HOP SKYSSBÅTER.

Vidar Hop Skyssbåter har tatt levering at den nybygde katamaranen på 16 meter hos byggeverftet i Ålesund.


Den nye båten ALUSAFE CAT 16 er en nyutviklet modell og tar 23 passasjerer samt noe last. Båten er bygget med maksimal komfort og er innredet med materialer og utstyr i nært samarbeide med rederiet. Båten går rett inn i rutetrafikk i Hardbakke-Kolgrov-Utvær sambandet i Solund kommune.

Båten og passasjersalongen er designet etter krav for universell utforming og er utstyrt med elektrisk heis/landgang akter samt adkomst via fordekk. Den universelle utformingen oppfyller med det kravene for å frakte handicappede passasjerer. Styrhuset er adskilt fra passasjersalongen og det er separate toalett for mannskap og passasjerer.

Rutebåten er blant de mest miljøvennlige av denne typen. Motorene er i henhold til siste utslippskrav og godkjent etter den nye IMO Tier III forskriften for rensing og redusert utslipp av avgasser. Båten har også en kran slik at last kan håndteres til og fra øyene man skal trafikkere.

Rederiet har strenge krav og store forventinger for å få en båt tilpasset sine behov og krav til kvalitet. «Vi er veldig glad for å ha innfridd kundens krav og fått levert båten i denne spesielle perioden med Covid og krig i Ukraina. Vi takker rederiet for det gode samarbeidet gjennom byggeperioden», sier Peder Myklebust, CEO i Maritime Partner.

Små passasjerbåter
«Denne båten er ett veldig bra produkt og vi håper den vil bli en referansebåt i markedet, sier Arne Dybvik, salgs & markedsdirektør i Maritime Partner. Den er både stillegående, billig i drift og komfortabel for passasjerer og mannskap. Med enkle designgrep kan vi øke kapasiteten opp til 49 passasjerer i fremtidige utgaver».

«Båten leverer helt klart opp til forventningene sier Vidar Hop, reder og kaptein på turen ‘’hjem’’. Kryssingen av Stad ble en god prøve og båten oppførte seg veldig fint selv i grov sjø. Vi holdt god fart over den værharde strekningen og båten håndterte det på en fortreffelig måte» legger han til.

Fakta om ALUSAFE CAT 16


ALUSAFE CAT 16 – er bygget i resirkulerbart aluminium og skroget er utviklet i samarbeid med Ola Lilloe-Olsen i Lilloe-Design AS. Båten er utrustet med diesel fremdrift og faste propeller. Marsjfarten er 25 knop og båten er bygget etter Sjøfartsdirektoratets regler for passasjerskip, med fartsområde 3.

Presse 1.jpg

Presse 2.jpg
Begge foto: via Maritime Partner
 
Back
Top