Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Står lenger opp i tråden, hovedferjene skal være plug inn hybrid, som hovedsakelig skal gå på strøm.
Japp, følger litt med herStår lenger opp i tråden, hovedferjene skal være plug inn hybrid, som hovedsakelig skal gå på strøm.
Tror ikke det kan stemme..? Er ikke dette en god gammel lukket pendelferge med aksling, ror og propell i begge ender? Må bli mye arbeid å bygge det om til elektrisk drift. Dessuten passer det dårlig med lukket ferge på dette sambandet da det er mye forskjellig ADR-last som går over både Drag-Kjøpsvik og Bognes-Skarberget. Er forsåvidt krav om 120 PBE også, ser ut som Sulafjord har bare 105.Leste ett rykte (ikke skyt postmannen om det er feil...) at Sulafjord skal ligge i kaldt opplag frem til 2022, forså seiles nordover å brukes på Drag-Kjøpsvik...
Ja nei vet ikke, som sakt, leste bare dette, så det er jo ikke noe sikkert men... hadde jo på sitt vis passet fint der... passasjerbegrensning gjelder jo uansett ved frakt av ADR.Tror ikke det kan stemme..? Er ikke dette en god gammel lukket pendelferge med aksling, ror og propell i begge ender? Må bli mye arbeid å bygge det om til elektrisk drift. Dessuten passer det dårlig med lukket ferge på dette sambandet da det er mye forskjellig ADR-last som går over både Drag-Kjøpsvik og Bognes-Skarberget.
Aha, la ikke merke til det på bildene..."Sulafjord" er ikke lukket, den har "åpent tak", rister. Den var i sin tid ADR-ferjen på Bokanfjorden da de andre var lukket
Fannefjord skal få installert baugvisir før hun settes inn, da er det vel ikke lenger noe behov for den høye fallporten.Angåande Fannefjord, i anbudspapirene står det alle ferjer i pakken skal ha samme lengde på fallporten. Kva blir løysningen for Fannefjord? Eller er det nok at dei andre bruker forlenget rekkverk på fallporten?