Det var Boeing 929-100
"Flying Princess" (Jetfoil 007) som var i Norge i 1977
P&O Jet Ferries bestilte to Boeing 929-100 fra Boeing, Jetfoil 007 og Jetfoil 010
Fra Jetfoil 011 og utover, oppgraderte Boeing desse som da fekk benevelsen Boeing 929-115
P&O forandra ordra si til denne den oppgraderte versjonen, Jetfoil 013 og Jetfoil 016
Jetfoil 007 og Jetfoil 010 blei da uten kjøper kor Jetfoil 007 blei leigt ut for en kort charter mellom Seattle og Victoria på Vancouver Island som
"Flying Princess"
Mens P&O venta på Jetfoil 013 og Jetfoil 016, så leige dei inn Jetfoil 007 for testkjøring mellom London og Zeebrugge sommeren 1977
Boeing brukte denne anledninga til å promotere Boeing 929 i Europa.
"Flying Princess" kom til København i Mars 1977 og i løpet av dei to neste månadane, besøkt den 26 havner inkl. Stavanger
På turen fra Aberdeen til Stavanger holdt den ei gjenomsnittleg fart på 42 knop
"Flying Princess"
Foto: Boeing