Ferge og Fergesamband

Noken som veit meir om saken nedanfor?

I slutten av januar i år kunne FRAM i Møre og Romsdal fylkeskommune og Fjord1 melde at ferja MF Norangsfjord skulle på verkstad for planlagd årleg vedlikehald i veke 11. I den samanheng skulle det også bli montert eit visir for å dempe sjøsprøyt, noko som både passasjerar, næringsliv og politikarar i Aukra har ytra ønske om i lengre tid.


Har ikkje Norangsfjord løftebaug? Korsen var det all den tid Julsund gjekk i den ruten?
Nå skal "Norangsfjord" få baugvisir igjen
 
Nokon som veit kor drifta med MF Røst vert? Ferja står i NOR med det gamle namnet, men har fått islandsk eigar. THN står som driftsselskap og ism-ansvrleg. Ferja ligg i Hafnarfjordur ved Reykjavik.
Vil nok tippe at dette er en overgangsfase til skipet er levert og en del av handelen.
Skipet ligger i dock nå.
 
"Lurøy" passerte Tromsø i formiddag på tur nordover.

Lurøy by Asimut 2, on Flickr
Lurøy er satt inn på Øksfjord-Hasvik. Men den ble tatt ut av Stokkvågen-Lovund uten å bli erstattet umiddelbart. Det opplyses at Lovund er forsinket fra verksted. Herøysund går derfor alene i en litt tilpasset rute i dag og i morgen og får litt hjelp av Husøy, som også gjør noen ekstra anløp på ruten til Træna.
 
Trondenes begynner å bli ferdig. Er bare ta dem får samlet mannskap til å få båten opp og gå. Rederiet har et håp at den skal inn i rute i løpet av september.
Ser ut som Trondenes gikk inn i rute i natt.

Malangen har gått nordover til Lødingen.
 
Er der noen kloke hoder som faktisk vet hva som skjer med Melshorn og Vardehorn etter de var ferdige for snart 1 år siden?

Melshorn har hatt ett kort og ikke fult så suksessrikt opphold på Helgeland.. Vardehorn har vel heller ligget mer eller mindre i ro?
 
Er der noen kloke hoder som faktisk vet hva som skjer med Melshorn og Vardehorn etter de var ferdige for snart 1 år siden?

Melshorn har hatt ett kort og ikke fult så suksessrikt opphold på Helgeland.. Vardehorn har vel heller ligget mer eller mindre i ro?
Det var vel omvendt, men uansett interessant spørsmål. Håper jo fortsatt at ein av dem havner på Hofles-Geisnes-Lund og at Olav Duun kommer til Helgeland.
 
Det var vel omvendt, men uansett interessant spørsmål. Håper jo fortsatt at ein av dem havner på Hofles-Geisnes-Lund og at Olav Duun kommer til Helgeland.
Det har du nok helt rett i. Kan gå i kryss både med hukommelse og tastatur ;)

Men ja, det er jo egentlig det. Begge er jo modernisert med hybrid løsning på fremdrift. Ganske driftssikre og manøvreringsdyktig.

Det som er "ulempen" er heller lengden. Men de er jo trafikkmaskiner.
Har jobbet på begge 2, 2015-2017.
 
Back
Top