fergemann1
Active Member
Ja, det problemet var også når hun gikk Sævrøy- Fedje, mannskapet låste porten med en stor boltKva du meiner med sigende? Er det for tung i forhold til hydraulikken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det problemet var også når hun gikk Sævrøy- Fedje, mannskapet låste porten med en stor boltKva du meiner med sigende? Er det for tung i forhold til hydraulikken?
Er noe jeg har hørt av mannskapet ombord, at de brukte å slå inn låsebolten for kveldenKorleis låse baugvisiret åpent med ein stor bolt?
Då blir det sikkert Fosen som erstatter Vannes. Ho var jo nylig til vårpuss, skal derfor være fin i lakken. På ei måte byttes då TTS Ramtind mot Fosen og samtidig byttes det på sambandene mellom Boreal og TTS.Dette sier Nordland fylke om kapasiteten på Sør-Helgeland i sommer:
* Tjøtta - Forvik planlegges det med en totalkapasitet lik sommeren 2020.
* Igerøy - Tjøtta dobles kapasiteten gjennom å erstatte et 25PBE fartøy med et på 50PBE.
* Ekstrakapasiteten på Vennesund - Holm blir utvidet, slik at det blir fullsupplering fra 14.06 til 08.08.
Ja vet ikke hvilke andre ferjer som er ledige ? Det er Torgtind som skal inn på Igerøy - Tjøtta i hvert fall.Då blir det sikkert Fosen som erstatter Vannes. Ho var jo nylig til vårpuss, skal derfor være fin i lakken. På ei måte byttes då TTS Ramtind mot Fosen og samtidig byttes det på sambandene mellom Boreal og TTS.
Blir då berre spørsmålet om Boreal har tenkt å starte Lauvvik-Oanes med Petter Dass eller Sigrid?
Ruta blir samme som dagens, Blir jo Trondenes og Røsund som skal gå inntil nybyggene er ferdigeHva med sambandet Nesna - Levang her overtar jo Torghatten Nord fra 1/6 2021 og her legges det vel egentlig opp til en svekkelse .......
størrelsen på fartøyet er jo den samme som tidligere 50 PBE men ruteproduksjonen skal ned , om den rutetabellen som lå ved anbudet blir gjeldende
Utifrå gjeldande rutetabell i anbudet skal antall turer reduseres. Spesielt på formiddagen er det nesten 3 timer opphold. Men her ser eg for meg at ferja som ligger for pause på Vikholmen kan gå vidare til Levang for å skvise inn ei ekstra tur. Fram til 2010 var det foresten timesavganger Levang-Nesna!Hvor kommer denne infoen fra ?
det eneste av ruteopplysning i det nye anbudet jeg har sett er det som ligger ved anbudspapirene har du sett noe annet
antall turer går ned på Nesna - Levang etter det jeg kan lese der.
Når ble det snakk om nybygg her?
Ho er der for å teste kaiane akkurat no.Torgtind inn på Skei - Gutvik? Trodde den kanskje var i største laget for det sambandet, ikke så god plass inne ved kaia i Gutvik?
Hvordan ser du at veøy tydeligvis er reserve?Og Torghatten er endelig i rute etter ombyggingen.
Ser at Veøy tydeligvis er reserve på Sunnmøre, hadde jo passet om ei av småferjene på Sunnmøre fekk trøbbel akkurat no.