Er Herdla (1985) bygd etter samme grunnskisse som Fosen og alle hennes søsken, berre med forkjellen at overbygger er erstattet med opplegget i siden?Herdla er ikke mere allerede, den gikk vel i saksa i 2020
Nei, Askøyfergene var helt spesielle, og tilpasset Nøstet-Kleppestø sambandet, hvor det også var svært mange passasjerer uten bil. Men de dobbeltdekkede Askøyfergene påvirket nok designet av de første dobbeltdekkede "standardfergene", PSEr Herdla (1985) bygd etter samme grunnskisse som Fosen og alle hennes søsken, berre med forkjellen at overbygger er erstattet med opplegget i siden?
Nei, Askøyfergene var helt spesielle, og tilpasset Nøstet-Kleppestø sambandet, hvor det også var svært mange passasjerer uten bil. Men de dobbeltdekkede Askøyfergene påvirket nok designet av de første dobbeltdekkede "standardfergene", PS2D140. Det var på sambandet Knarvik-Steinestø disse ble tatt i bruk først , med M/F «Alversund» i 1982, så M/F «Austrheim» og M/F «Masfjord» . I denne serien var også, M/F «Fosen» og M/F «Nordkapphorn» .Er Herdla (1985) bygd etter samme grunnskisse som Fosen og alle hennes søsken, berre med forkjellen at overbygger er erstattet med opplegget i siden?
Nå tenkte jeg på av ferjene av samme type som "Fosen". Var vel noe snakk om at "Sogn" også kom til å havne i saksa?Herdla er ikke mere allerede, den gikk vel i saksa i 2020
Ellers har vi jo "Stord", "Ullensvang" og "Stavanger" (nå "Preikestolen") som er forskjellige utseendemessig, men er vel fortsatt av tilsvarende grunnkonstruksjon. "Trondheim" og "Tresfjord" bygger vel på disse igjen?Nei, Askøyfergene var helt spesielle, og tilpasset Nøstet-Kleppestø sambandet, hvor det også var svært mange passasjerer uten bil. Men de dobbeltdekkede Askøyfergene påvirket nok designet av de første dobbeltdekkede "standardfergene", PS
Nei, Askøyfergene var helt spesielle, og tilpasset Nøstet-Kleppestø sambandet, hvor det også var svært mange passasjerer uten bil. Men de dobbeltdekkede Askøyfergene påvirket nok designet av de første dobbeltdekkede "standardfergene", PS2D140. Det var på sambandet Knarvik-Steinestø disse ble tatt i bruk først , med M/F «Alversund» i 1982, så M/F «Austrheim» og M/F «Masfjord» . I denne serien var også, M/F «Fosen» og M/F «Nordkapphorn» .
den andre var rustet oppHvorfor hadde "Fosen" bare en løftebaug på slutten?
Er vel berre Torghatten Nord som har bruk for ferje i den størrelsen, men er nok mer sannsynlig at hun går utenlands.Skipsmeklar J Gran har "Hardingen" med status seld. I skipsregisteret står Norled framleis som eigar. Nokon som veit kven kjøparen er??