Ferge og Fergesamband

Ser Fjord1 melder om en del endringer på Kvanne-Rykkjem og Arasvika-Hennset ifb. arbeider på fergekai ved Kvanne.
Står blant annet at det blir fartøysbytte på begge samband og endrete åpningstider. Antar derfor at "Driva" mulig flyttes til Kvanne-Rykkjem? Hva skal da inn på Arasvika? "Dryna"?
 
Ser Fjord1 melder om en del endringer på Kvanne-Rykkjem og Arasvika-Hennset ifb. arbeider på fergekai ved Kvanne.
Står blant annet at det blir fartøysbytte på begge samband og endrete åpningstider. Antar derfor at "Driva" mulig flyttes til Kvanne-Rykkjem? Hva skal da inn på Arasvika? "Dryna"?
Sykkylvsfjord kom til Kristiansund i går, så mulig en kandidat?
 
Ser ut som om at Virak er ferdig på Helgeland for iår, er på vei nordover med destinasjon Bodø, blei eratattet av Fykan på Forøy-Ågskardet.
 
Sykkylvsfjord kom til Kristiansund i går, så mulig en kandidat?
Tidens Krav melder at årsaken til flyttingen av Driva, er at Stangvikfjord blir for lang for fergeleiet på Kvanne mens det arbeides med fergeleiet. Driva har bare halvparten av kapasiteten til Stangvikfjord, og det har vært endel gjenstående biler og uorden i køene på Rykkjem i går. På Arasvika-Hennset er kapasiteten økt med Sykkylvsfjord, men den har kortere driftstid og færre daglige avganger, så det har vært klagende trafikanter også der.
 
Fra Facebook sidene til Scandinavian Broking Services

NY LEVERING
MF OKSØY (ex. MF Rinna/MRF) er i dag solgt og overlevert fra Brevik Fergeselskap IKS til sin nye eier "Til Svartisen AS".
MF Oksøy ble bygget i 1964 på Hagens skipsverft på Hjelset. Den ble kjøpt av Porsgrunn kommune i 1985 og satt i drift på sambandet til Sandøya.

MF «Oksøy» tilfredsstiller ikke lenger brukerkrav som passasjerbekvemmeligheter, universell utforming, bilkapasitet og nye miljøkrav.

MF OKSØY erstattes av rederiets nye moderne og miljøvennlige el-ferge «Sandøy».

Vi gratulerer selger og kjøper med handelen og takker samtidig for megleroppdraget.
 
Synd "Ampere" er bygget slik som den er mtp fremdrift
Ja, men det var et pilotprosjekt, og det hjalp til med å sette fart på elektrifiseringen at dette måtte fungere. Men nå er det gjerne på tide å sette ombord et dieselaggeregat. Det kan vel evt. bare stå i en container. Et "roll on" batteri kunne gjerne også vært smart på denne fergen.
 
Torghatten Nord melder om kanselleringer på fergesambandet Bodø-Værøy-Moskenes. Gjelder A-ruta MF Landegode i dag torsdag 04.01.2024.
 
Møkstrafjord på vei fra Austevollshella ferjekai (hvilekai) og inn i B-ruten Hufthamar - Sandvikvåg. 6. august 2023.
Foto: Marius Vassnes
Møkstrafjord departing Austevollshella for Hufthamar w.jpg
 
Kun to ferger på Lavik-Oppedal første del av dagen i dag. Noe forsinkelse pga veiarbeid ved Matre også. Reservefergen STORD har gått inn til Kaupanger. Men det ser ut til at STAVANGER er i drift igjen nå. Lading for AMPERE er fortsatt ikke på plass ser det ut til, så den går ikke. I Oppedal er vel ladingen i orden , men HELLA får ikke ladet der, den har ikke samme tilkobling som AMPERE.
 
Back
Top