Ja noe må nok rederiet vurdere, for å få den i drift igjen. 2010 modell dette. Har ikke hørt noe, men de har sikkert ting på gang. Lå i Breivika i går så jeg.Ser at "Geo Caspian" muligens skal byggast om til kabellegging med å blant ann utvide den i bredda?
Hørte en som nevnte ombygging til konstruksjonskip denne uken ja. Skjære ned akterskipet, sette på offshorekran og sette inn DP.Nye nå er at dei vurderer å bygge om "Geo Caspian" til Subsea Konstruksjon (Light Construction) med å forlenge den fra 108 meter til 130 meter
Usikker på om denne har vært omflagget fra Panama til NIS. Den har vel vært liggende i opplag i den tiden der de andre rederi-båtene har vært omflagget til NIS?På Marine Traffic har «Geo Caspian» blitt flagget om fra NIS til Panama. I skipsregisteret kan det se ut som den fortsatt er aktiv i NIS.
Den har Aalesund som hjemmehavn på bildene lenger oppe. Den er også aktiv i NIS registeret. Har den hatt Panamaflagg tidligere?Usikker på om denne har vært omflagget fra Panama til NIS. Den har vel vært liggende i opplag i den tiden der de andre rederi-båtene har vært omflagget til NIS?
Alle Volstad-båtene hadde Panamaflagg tidligere. Jeg var med Grand Canyon da den ble omflagget fra Panama til NIS. Det var ved årskiftet 2018/2019. Mine 2 siste turer med Grand Canyon var med NIS-flagg. Gikk på land derfra i mars 2018Den har Aalesund som hjemmehavn på bildene lenger oppe. Den er også aktiv i NIS registeret. Har den hatt Panamaflagg tidligere?
Ja, antok at det var Shearwater som var kjøper. Det ble sagt tidligere av en kjenning, at Shearwater ønsket å kjøpe disse 2 båtene.Ifølge skipsregisteret er begge disse under sharewater eie.