"Kvernsund" solgt til Canada som "Astron W"

Fra Facebook sidene til Fiskerstrand Verft:

"BF «Kvernsund» skal gjennomgå en omfattende oppgradering og ombygging som krever at den skal står tørr over lengre tid, og blir derfor satt på lekter i en periode.
Vårt dyktige mannskap har derfor gjennomført en presisjonsdokking der først lekter ble dokksatt, for deretter å dokksette BF «Kvernsund» opp på lekter"


Kvernsund 01.jpg

Kvernsund 02.jpg

Kvernsund 03.jpg

Kvernsund 04.jpg

Kvernsund 05.jpg

Kvernsund 06.jpg

Kvernsund 07.jpg
Alle foto: via verftet
 
Mens den står på lekteren, skal den få sterkare stålplater i skroget

Seinare skal den i dokka for å forlengast med 8,5 meter
 
Finnest det illustrasjoner og informasjon om kapasitet etter ombygging?
Det nye oppdraget til Bauta Maritime omfatter deling av den 43 meter lange fergen og utskifting av alle hudplater under hoveddekk for oppgradering til isklasse. Vi skal også bygge og montere en seksjon på 8,4 meter med en vekt på 52 tonn. Fergen blir da 51,4 meter lang. https://maritimt.com/nb/maritimt-magasin/bauta-maritime-har-inngatt-kontrakt-med-fiskerstrand-verft så 8 meter lengre så gir ein idikasjon men ikje direkte svar
 
Idag har "Astor W" blitt kappa i to og dratt fra kvarandre for å bli forlenga
FB_IMG_1688568531504.jpg

FB_IMG_1688568533545.jpg

FB_IMG_1688568541572.jpg

FB_IMG_1688568535347.jpg

FB_IMG_1688568537057.jpg
Alle foto: via verftet
 
"Aston W" har fått på plass skrogeseksjonen i forlengelsen i går
1689266774376.jpg

1689266776486.jpg

1689266773820.jpg

1689266774555.jpg

1689266773818.jpg
Alle foto: via verftet
 
Back
Top