Pol till pol-eventyr – det ultimate ekspedisjonscruiset for en "bucketlist"

Risberg

Active Member
Hurtigruten tilbyr nu en 94 dagers reise Vancouver B.C. – Nordvestpassagen – Grønland – Halifax – Miami – Panamakanalen – chilensk Patagonia – Antarktis – Ushuaia (og dessverre fly til Buenos Aires, men man kan sikkert overtale dem til å selge turen uten flyet til Buenos Aires, det var i alle tilfeller mulig da jeg reiste m/ FRAM fra Ushuaia til Antarktis og tilbake) m/ ROALD AMUNDSEN til den nette sum av Nkr 703 271,- i enelugar, avreise 2. august 2023. NB! Frukost, lunch og middag inngår!
 
Last edited:
Hvis man vil ha et enda rimeligere 66 dagers cruise så går FRAM 23. august 2023 for Nkr 513 006,- i enelugar (går sikkert å prute ned til 513 000,-!) fra Cambridge Bay og sløyfer Miami, og merkelig nok innebærer en hotellovernatting i Halifax(?), men ellers seiler den samme ruten. Her er det ikke bare fly til Buenos Aires men også fly fra Montreál til Cambridge Bay, et sted litt vanskeligere å komme til uten å fly.
 
Last edited:
Til sammenligning får man et 102 dagers cruise m/ Fred. Olsen BOREALIS 17. januar 2024 Southampton – King`s Wharf (Bermuda), Charleston (USA) – Charleston (USA) – Port Canaveral – Fort Lauderdale (Florida) – Key West – Panamakanalen – Golfito – Puerto Caldera (Costa Rica) – Acapulco (Mexico) – Honolulu (Hawaii) – Lahaina (Maui) – Hilo, Hawaii – Raiatea, Fransk Polynesia – Papeete (Fransk Polynesia) – Bora Bora (Fransk Polynesia) – Auckland (Ny Zealand) – Picton (Ny Zealand) – Sydney – Newcastle (Australia) – Cairns (Australia) – Alotau (Papua New Guinea) – Komodo Island (Indonesia) – Celukan Bawang, Indonesia – Singapore – Phuket (Thailand) – Cochin (India) – Goa (India) – Mumbai – Dubai – Khasab (Oman) – Muscat (Oman) – Aqaba (Jordan), Suezkanalen – Haifa (Israel) – Limmasol (Kypros) – Rhodos – Valletta (Malta) – Cartagena (Spania) – Southampton i enelugar for £ 28 748.- i enelugar
eller et 100 dagers cruise m/ P&Os ARCADIA like efter nyttår 2023 Southampton – Freeport (Bahamas) – Fort Lauderdale (Florida) – Montego Bay (Jamaica) – Panamakanalen – Huatulco (Mexico) – Manzanillo, Mexico – Honolulu (Hawaii) – Apia (Westsamoa) – Suva (Fidji) – Auckland (Ny Zealand) – Sydney (Australia) – Brisbane (Australia) – Cairns (Australia) – Port of Bitung (Indonesia) – Puerto Princesa (Filipinene) – Manila – Hong Kong – Chan May – Saí Gón (Viet Nam) – Singapore – Port Klang (Malaysia) – Penang (Malaysia) – Colombo (Sri Lanka) – Dubai – Muscat (Oman) – Suezkanalen – Valletta (Malta) – Cadiz (Spania) – Southampton for £ 20 709.- i enelugar.

Ja, Nordvestpassagen er veldig spesiell, Antarktis også, men spørsmålet er om ikke Hurtigruten er i ferd med å prise seg ut. Jeg har ikke reist med ROALD AMUNDSEN, men lugarene på FRAM er veldig ordinære Hurtigrutelugarer, som ikke er av samme standard som jeg forutsetter at BOREALIS og ARCADIA har (efter å ha reist med SILVER SHADOW, COSTA FAVOLOSA, QUEEN MARY 2, COLUMBUS og MAGELLAN), selv ikke av samme standard som på COLOR FESTIVAL, COLOR FANTASY eller COLOR MAGIC.
 
Last edited:
Back
Top