Til sammenligning får man et 102 dagers cruise m/ Fred. Olsen BOREALIS 17. januar 2024 Southampton – King`s Wharf (Bermuda), Charleston (USA) – Charleston (USA) – Port Canaveral – Fort Lauderdale (Florida) – Key West – Panamakanalen – Golfito – Puerto Caldera (Costa Rica) – Acapulco (Mexico) – Honolulu (Hawaii) – Lahaina (Maui) – Hilo, Hawaii – Raiatea, Fransk Polynesia – Papeete (Fransk Polynesia) – Bora Bora (Fransk Polynesia) – Auckland (Ny Zealand) – Picton (Ny Zealand) – Sydney – Newcastle (Australia) – Cairns (Australia) – Alotau (Papua New Guinea) – Komodo Island (Indonesia) – Celukan Bawang, Indonesia – Singapore – Phuket (Thailand) – Cochin (India) – Goa (India) – Mumbai – Dubai – Khasab (Oman) – Muscat (Oman) – Aqaba (Jordan), Suezkanalen – Haifa (Israel) – Limmasol (Kypros) – Rhodos – Valletta (Malta) – Cartagena (Spania) – Southampton i enelugar for £ 28 748.- i enelugar
eller et 100 dagers cruise m/ P&Os ARCADIA like efter nyttår 2023 Southampton – Freeport (Bahamas) – Fort Lauderdale (Florida) – Montego Bay (Jamaica) – Panamakanalen – Huatulco (Mexico) – Manzanillo, Mexico – Honolulu (Hawaii) – Apia (Westsamoa) – Suva (Fidji) – Auckland (Ny Zealand) – Sydney (Australia) – Brisbane (Australia) – Cairns (Australia) – Port of Bitung (Indonesia) – Puerto Princesa (Filipinene) – Manila – Hong Kong – Chan May – Saí Gón (Viet Nam) – Singapore – Port Klang (Malaysia) – Penang (Malaysia) – Colombo (Sri Lanka) – Dubai – Muscat (Oman) – Suezkanalen – Valletta (Malta) – Cadiz (Spania) – Southampton for £ 20 709.- i enelugar.
Ja, Nordvestpassagen er veldig spesiell, Antarktis også, men spørsmålet er om ikke Hurtigruten er i ferd med å prise seg ut. Jeg har ikke reist med ROALD AMUNDSEN, men lugarene på FRAM er veldig ordinære Hurtigrutelugarer, som ikke er av samme standard som jeg forutsetter at BOREALIS og ARCADIA har (efter å ha reist med SILVER SHADOW, COSTA FAVOLOSA, QUEEN MARY 2, COLUMBUS og MAGELLAN), selv ikke av samme standard som på COLOR FESTIVAL, COLOR FANTASY eller COLOR MAGIC.