JeppEr Torghatten Nord som har bestilt denne
Torghatten Nord er usikker av det jeg vet, bygges på måfå av det jeg vetFerga blir 91.10 meter lang og 17.25 meter brei
Batterihybrid med dieselelektrisk fremdrift med Scania Di16 90M motorer med samla ytelse på 2560kW. Fart 12 knop. Kapasitet på 245 passasjerer
Klasse C, Fartsområde 4
Kjølstrekk 04.01.2025 med overlevering 13.10.2025
Kva sambandet skal denne inn i?
Fartsområde 4: Innaskjærs fart hvor åpne havstrekninger på over 25 nautiske mil ikke passeres. Fart på den norske kyst hvor skipet ikke passerer noen strekning på over 25 nautiske mil som er uten beskyttelse mot bølger og vind fra åpent hav, samt alle innenfor liggende farvann.
Yttermålane tyder på 80 biler på eit dekk eller 120 med underdekk. Er vel berre Vestfjorden som er i den størrelsen.Ferga blir 91.10 meter lang og 17.25 meter brei
Batterihybrid med dieselelektrisk fremdrift med Scania Di16 90M motorer med samla ytelse på 2560kW. Fart 12 knop. Kapasitet på 245 passasjerer
Klasse C, Fartsområde 4
Kjølstrekk 04.01.2025 med overlevering 13.10.2025
Kva sambandet skal denne inn i?
Fartsområde 4: Innaskjærs fart hvor åpne havstrekninger på over 25 nautiske mil ikke passeres. Fart på den norske kyst hvor skipet ikke passerer noen strekning på over 25 nautiske mil som er uten beskyttelse mot bølger og vind fra åpent hav, samt alle innenfor liggende farvann.
Eller Brattvåg - Dryna hvor Møre & Romsdal fylkeskommune er lei av MF HaramDet har tidligere gått rykter om å kontrahere en 80 PBE på spekulasjoner.
Kan tyde på at denne skal inn på Svolvær-Skrova-Skutvik, evt. Jektvik -Kilboghamn om dem vinner ny kontrakt.
Den de bygger for Stornes - Bjørnerå bygges hos Remontowa, ikke SedefI følge egen pressemelding i forbindelse med anbudet i Sør-Troms sier THN nybygd el-ferje på Stornes-Bjørnerå, ombygd hybrid på Refsnes-Flesnes og en "moderne dieselferje" på Stangvik-Sørrollsnes....
For Svolvær-Skrova-Skutvik er der krav om både hovedferje og reserveferje bygd i 2011 eller nyere fra 1.2.2026...
Krav om 50 PBE for Svolvær-Skrova-Skutvik i anbudet.I følge egen pressemelding i forbindelse med anbudet i Sør-Troms sier THN nybygd el-ferje på Stornes-Bjørnerå, ombygd hybrid på Refsnes-Flesnes og en "moderne dieselferje" på Stangvik-Sørrollsnes....
For Svolvær-Skrova-Skutvik er der krav om både hovedferje og reserveferje bygd i 2011 eller nyere fra 1.2.2026...
Hornstind er der nå gjennom en låneavtale med Torghatten Midt og Nord. Hornstind til THN og tranøy eller tysfjord til THMKrav om 50 PBE for Svolvær-Skrova-Skutvik i anbudet.