Polskie Promy, fully owned by Polska Zegluga Morska (PZM), have signed a contract with Remontowa Shipbuilding for three new hybrid ro-pax ferries, two of which will be built for their Unity Line subsidiary, and one likely for Polferries charter.
The RMDC (Remontowa Marine Design & Consulting) designed ferries will have four LNG dual-fuel engines and a battery pack, making them capable of 19 knots. They will be 195.6m long and have a capacity for 4,100 lanemetres of freight and 400 passengers.
The contract holds an option for a fourth unit.
Like stygg som alle nye Ro/Pax-ferger; tre lastebildekk i full lengde med noen passasjerfasiliteter oppå og en latterlig liten baug, bygget samman med en aktre del med åpent øvre dekk med en lav skorstein.
De begynner mer og mer ligne på Hurtigruteskipene MIDNATSOL (1982), NARVIK og VESTERÅLEN (1983), før de ble på- og ombygd, bortsett fra at skorsteinen er sentralt plassert og ikke på styrbords side og kranen erstattet med biloppstillingsplass.
The RMDC (Remontowa Marine Design & Consulting) designed ferries will have four LNG dual-fuel engines and a battery pack, making them capable of 19 knots. They will be 195.6m long and have a capacity for 4,100 lanemetres of freight and 400 passengers.
The contract holds an option for a fourth unit.
Like stygg som alle nye Ro/Pax-ferger; tre lastebildekk i full lengde med noen passasjerfasiliteter oppå og en latterlig liten baug, bygget samman med en aktre del med åpent øvre dekk med en lav skorstein.
De begynner mer og mer ligne på Hurtigruteskipene MIDNATSOL (1982), NARVIK og VESTERÅLEN (1983), før de ble på- og ombygd, bortsett fra at skorsteinen er sentralt plassert og ikke på styrbords side og kranen erstattet med biloppstillingsplass.