Utdrag fra artikkel i Fiskeribladet:
"Konflikten går i hovedsak ut på fartøyets lasteevne og isolasjonen av RSV-tankene.
– Avviket er ikke et kjempestort tall, men vi sliter med å kunne klare å levere på dødvekta. Det er også uenighet om det er god nok isolasjonsevne, og vi har brukt det som er av ekspertise for å avklare dette. Det er ganske komplisert å drive med båtbygging, men båten har ligget i Måløy i to uker. Den er klar, slår Lyng fast til Fiskeribladet"
Da laster kanskje ikke båten det den er kontraktsfestet til og det går for mye effekt vekk fra RSW kjølingen i varmetap?
Det kan jo fort bli tall av slikt over tid. Spent på å se hva som blir løsningen her. Må vel bli noen kompromisser om man klarer å løse den på laveste nivå.
– Stadyard har ikke bygget den båten som vi har bestilt, slår reder Svein Roger Karlsen fast. Verftet sier på sin side at nybygget ble ferdig for fire uker side
Hørte også at det er problem med dødvekta , økte nedlaste fører til at deler av notbinge er nedykket som kan ikke aksepteres av sjøfartdirektoreatet . Så det blir veldig dyrt å få det i orden..