Godt mulig. Først og fremst så trengtes hun vel ikke mer i Oslofjorden, siden oppgraderingene av Bastø IV og VI er ferdig. Og da den trengtes et annet sted i paraplyselskapet, så var det pose og sekkTakk for opplysningen! Tyder på at ho blir fast på Jektvik-Kilborghamn i det nye anbudet.
Godt mulig. Først og fremst så trengtes hun vel ikke mer i Oslofjorden, siden oppgraderingene av Bastø IV og VI er ferdig. Og da den trengtes et annet sted i paraplyselskapet, så var det pose og sekk
Melfjord har nå overtatt for Rødøy på Jektvik-Kilborghamn.
"Bolsøy" ved LOS Marine AS på Rubbestadneset.
View attachment 9220
Vel, de har bakket i siste liten da. Marinetraffic plottet viser 10 knop med en god båtlengde igjen til land. Mens de ved normal ankomst er nede på 5 knop med 3 båtlengder igjen. Nå er forresten taubåten Waterman på plass, så da kommer de vel løs når det nærmer seg flo sjø om et par timer. Det er bortimot 1.5m tidevannsforskjell der, og det var vel temmelig nær flo da de gikk på.– Kan du utdype dette med at det var uoppmerksomhet?
– Nei. Det var ikke stor fart. Vi traff land med bare 2 knop.
Var en kort tur innom Brattvåg i løpet av natta, kom tilbake til Hundeidvika nå - Kvernes gikk i mellomtiden, ho har nå returnert til StandalDalsfjord på vei tilbake til ruta hun hadde i Hjørundfjorden
Melfjord skal gå i sommer, med Rødøy som ekstraferge.Er MF Melfjord nå satt som hovedfartøy på Jektvik-Kilboghamn ?
Og blir da MF Rødøy resverve for både nevnte samband og Rødøybassenget?
Det er vel allerede 2. sommer for Lyngen på Bognes-Skarberget.Kapasitetsøkning i nordland