Satser på snurrevad og notbåt til 50 millioner
Marine Design AS på Kolvereid i Nord-Trøndelag prosjekterer for tiden et nybygg for Lofotskrei AS på Leknes i Lofoten.
Planen var opprinnelig å kjøpe fartøyet Skolmen, men er nå endret til et nybygg med en prislapp rundt 55 millioner kroner.
Lofotsskrei AS ønsker å skifte ut fartøyet Saltværing. I juni fikk de tillatelse til å skifte ut Saltværing med fartøyet Skolmen. Dette fartøyet er bygget i 1998, har en største lengde på 27,42 meter, og bygget ved Ulvan Båtbyggeri AS på Hitra i 1998. Ifølge ervervsøknaden var det avtalt en pris på 16 millioner kroner. Saltværing som skal skiftes ut er 15,48 meter største lengde, og bygget på Rognan i 1972.
Men etter å ha tenkt seg om har Sten Angelsen og medeierne i Lofotskrei AS ombestemt seg. De satser på et nybygg på 21,5 meter største lengde og en bredde på 10 meter. Ifølge Angelsen har det under planleggingen av båten vært stort fokus på sikkerhet, arbeidsmiljø, forbedret effektivitet i forbindelse med redskapshåndtering og reduserte utslipp.
Les mere på sidene til Kystmagasinet
Profiltegning: Marin Design
Marine Design AS på Kolvereid i Nord-Trøndelag prosjekterer for tiden et nybygg for Lofotskrei AS på Leknes i Lofoten.
Planen var opprinnelig å kjøpe fartøyet Skolmen, men er nå endret til et nybygg med en prislapp rundt 55 millioner kroner.
Lofotsskrei AS ønsker å skifte ut fartøyet Saltværing. I juni fikk de tillatelse til å skifte ut Saltværing med fartøyet Skolmen. Dette fartøyet er bygget i 1998, har en største lengde på 27,42 meter, og bygget ved Ulvan Båtbyggeri AS på Hitra i 1998. Ifølge ervervsøknaden var det avtalt en pris på 16 millioner kroner. Saltværing som skal skiftes ut er 15,48 meter største lengde, og bygget på Rognan i 1972.
Men etter å ha tenkt seg om har Sten Angelsen og medeierne i Lofotskrei AS ombestemt seg. De satser på et nybygg på 21,5 meter største lengde og en bredde på 10 meter. Ifølge Angelsen har det under planleggingen av båten vært stort fokus på sikkerhet, arbeidsmiljø, forbedret effektivitet i forbindelse med redskapshåndtering og reduserte utslipp.
Les mere på sidene til Kystmagasinet
Profiltegning: Marin Design