Ingen, verken Brødrene Aa, ØKT eller Norled, har bekrefta Brødrene Aa som byggeverft enda, såvidt eg kan sjå. Norled er spurd om blant anna navn, byggeverft og byggesummer, men ville ikkje bekrefte enda.
Usikker på kvar Ferry Shipping News har sine kilder fra, da eg ikkje finner igjen innlegget akkurat no
Man kan tru at det er Måløy Verft som skal bygge denne pga kven som har designa den, men så er vel kanskje 30 meter vel langt for byggehallen til Måløy Verft så da er det kanskje Br. Aa alikavel?
Med design fra Sea-Technology så låg det i korta at det er Måløy Verft som skal bygge denne og det stemmer iogmed at kontrakt på denne blei signert 1. Juli i år som bygg nr. 27 for levering 1. November 2023
Easy Form bygger som vanleg skroget kor det blir kjølstrekk 1. November 2022
Blir 31.4 meter lang og 11 meter brei, plass til 147 passasjerer med ei fart på 12 knop
Den nye fergeaktøren Norled kjøper Petter Parmers diesel-ferge «Gravningen» for fortsatt bruk på Hvaler. Nå vil Parmer også selge «Olava», som er godkjent rutebåt til Lauer, hvor det er problemer med den nye elektriske fergen.