- Vår fullelektriske spydspiss
Hurtigbåtrederiet Rødne har tatt et stort og viktig steg mot grønnere fjordturisme.
www.braa.no
Tydeligvis ikkje. https://www.bairdmaritime.com/work-...eaks-all-electric-distance-and-speed-records/Er det ingen dieselmotor ombord? Ikke engang nødaggeregat?
Er det mulig med framdrift via desse generatorene?Står et Volvo generatorsett i hvert maskinrom. Husker ikkje hvilken type og størrelse. Men har dieselmotor ombord ja
GA ligger tilgjengelig på Rødne sine hjemmesider. Rødne - RygerelektraStår et Volvo generatorsett i hvert maskinrom. Husker ikkje hvilken type og størrelse. Men har dieselmotor ombord ja
Hmm. F.O. TANK 2000 L. Det burde kurere rekkeviddeangsten ja. Kan det være tilfeldig at både verft og rederi har "glemt" disse dieselmotorene i spesifikasjonene? 2 x Volvo-Penta D7A TA Genset ?GA ligger tilgjengelig på Rødne sine hjemmesider. Rødne - Rygerelektra
Utenom generator modell, så svarer vel dette på det meste.
3.6.3 HYBRIDTEKNOLOGIER Hybridteknologien har sett betydelige forbedringer de siste 5 årene, men vi erfarer at det vil etter hvert stabilisere seg på løsninger hvor man har rekkeviddeforlengere basert på generatorsett (dieselmotor med påhengt permanentmagnetgenerator – se figur 10) som lader direkte til batteripakke. Dette kan beskrives som batterielektrisk fremdriftsløsning kombinert med relativt liten og kompakt dieselgenerator, og er egnet løsning for relativt høy hybridiseringsgrad, se figur 9. Typisk arrangeres hele anlegget under dekk. Dette er system som nå begynner å tas i anvendelse og derved kan defineres som kjent teknologi. Konseptet er blant annet benyttet på verftet Brødrene Aa AS sin leveranse «Rygerelektra» til Rederiet Rødne AS våren 2020.