HeiEr vel fortsatt usikkert hvor W0270 og W0271 skal inn i rute for Stena Line?
2 E-Flex skal til Nynäshamn-Ventspils, må vel bli W0270 og W0271.
HeiEr vel fortsatt usikkert hvor W0270 og W0271 skal inn i rute for Stena Line?
Ikke endelig bestemt. Stena rykket ut med at dette var en av flere muligheter de så på.Hei
2 E-Flex skal til Nynäshamn-Ventspils, må vel bli W0270 og W0271.
Stena Line’s new ferry ‘floats out’ in China - StenaLine.com
Despite the ongoing pandemic, ferry company Stena Line has achieved another important milestone in its major new fleet investment programme with the ‘launching’ ceremony of the first new extended E-Flexer vessel in Weihai, China. The vessel was ordered in 2018, the construction started in 2020...www.stenaline.com
Det er den sikkert ikkje. Dem har jo i tillegg indre port.Er baugporten til hoveddekk igjensveiset for den lange reisen fra Asia, for det er vel ikke meningen bare å kunne laste øvre dekk over baugen?!
Er det eg som misforstår? Skal det bygges 2 like fartøy eller 2 forkjellige?To båter til...
Brittany Ferries orders two “shorter” Stena E-Flexers to replace BRETAGNE and NORMANDIE
Brittany Ferries orders two “shorter” Stena E-Flexers to replace BRETAGNE and NORMANDIEwww.shippax.com
...men fraktkapasiteten økes frå noværande 37 og 85 semi til henholdsvis 63 og 120...but the freight capacity increases from the current 37 and 85 trucks to 63 and 120 respectively for the new units.
??There will also be somewhat more passenger cabins for the newbuilds with 386 and 220 cabins, compared to the current 358 and 209.
Andre kilder oppgir 120 vogntog for begge, derfor tipper eg at begge er like.Einig i at det ikkje er til å skjøne. Eg er ikkje trygg på at skribenten sjølv skjønar kva ho eller han skriv. Openbert skal begge dei nye vere like lange og ha same passasjerkapasitet. Då kan ikkje den eine ta 63 og den andre 20 vogntog, og den eine ha 386 og den andre 220 lugarar.
Dette kan tyde på at Normandie II får personbildekk på dekk 7, mens Bretagne II får kabiner på samme areal.Kilde: Ferry Shipping Summit